To już jest koniec. Audi w tylnonapędowym stylu żegna model R8

Unia Europejska coraz bardziej dokręca śrubę producentom samochodów, dlatego m.in. przyszłość Audi R8 z silnikiem V10 została przesądzona. Na pożegnanie powstała limitowana wersja z dopiskiem GT.
To już jest koniec. Audi w tylnonapędowym stylu żegna model R8
materiały prasowe
04.10.2022
Kamil Nowicki - Redaktor prowadzący AutoStuff.pl

Audi chcąc uczcić zbliżający się koniec modelu R8 wyprodukuje 333 egzemplarze limitowanej wersji. Będzie to Audi R8 GT RWD. Jak sama nazwa wskazuje, fanatycy napędu na tylną oś będą bardzo zadowoleni.

W tym wypadku użyto kultowy już 5,2-litrowy wolnossący silnik V10. W przypadku Audi R8 GT RWD moc będzie wynosić 620 KM i 565 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint do 100 km/h zajmie 3,4 sekundy, do 200 km/h 10,1 sekundy, a na prostej pojedziemy 320 km/h. Nad szybką zmianą przełożeń będzie czuwać 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia.

O dobrą zabawę zadba system Torque Rear Drive, który ma 7 ustawień kontroli trakcji. Dzięki temu możemy pozwolić sobie na delikatnie uślizgi tylnej osi lub na latanie bokiem.
Warto dodać, że wersja Audi R8 GT charakteryzuje się m.in. nowymi 20-calowymi felgami GT czy splitterem na przednim zderzaku, osłonami progów oraz tylnym skrzydłem, które zostało zrobione z włókna węglowego.

W środku nie zabrakło wyhaftowanych emblematów R8 GT oraz indywidualnego numeru, który znajdzie się tunelu środkowym. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w przyszłym roku. Audi wyceniło R8 GT na 225 tys. euro.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie