Poprzeczka została zawieszona jeszcze wyżej. Porsche 911 GT3 RS

Porsche 911 jest symbolem w świecie samochodów nie tylko przez wieloletnią tradycję, ale przez doskonałe prowadzenie i zaawansowaną technikę. Inżynierowie tego modelu pokazują, że można iść jeszcze dalej naginając kolejne prawa fizyki, bo najnowsze wcielenie Porsche 911 GT3 RS będzie po raz kolejny torową bronią.
Poprzeczka została zawieszona jeszcze wyżej. Porsche 911 GT3 RS
materiały prasowe
19.08.2022
Kamil Nowicki - Redaktor prowadzący AutoStuff.pl

W końcu oficjalnie poznaliśmy najbardziej hardkorowe Porsche 911 GT3 RS. Tego modelu raczej nie pomylicie z żadną inną 911-tką, a to wszystko za sprawą olbrzymiego tylnego skrzydła - generuje 409 kg siły docisku przy 200 km/h i aż 860 kg przy 285 km/h. To dwa razy więcej niż w poprzedniej generacji.

W najnowszym Porsche 911 GT3 RS pojawi się DRS, czyli system redukcji oporu, co ma pozwolić na osiągniecie większej prędkość na prostej (aktywacja z poziomu kierownicy). Technologia rodem z Formuły 1. Dodatkowo w aucie zastosowano jedną zamiast trzech chłodnic, którą zamontowano centralnie z przodu kosztem przestrzeni bagażowej pod maską.

Wnętrze to znany projekt z Porsche 911 (992), w którym widać i czuć ducha motorsportu dokładnie jak u poprzednika. Uwagę przyciągają pokrętła na kierownicy. Za ich pomocą będzie można regulować tłumienie w zakresie odbicia i ugięcia przedniej i tylnej osi oraz charakterystykę mechanizmu różnicowego czy wybrać tryb jazdy.

Najnowsze Porsche 911 GT3 RS napędzane jest przez 4-litrowego boksera o mocy 525 KM (15 KM więcej niż w obecnym GT3) i 470 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint do setki wyniesie 3,2 sekundy, ale prędkość maksymalna to tylko 296 km/h, co jest pokłosiem dobrej aerodynamiki w zakrętach oraz przyczynia się do tego wielkie tylne skrzydło. Cała moc trafi na tylne koła za pomocą znanej i bardzo dobrej skrzyni PDK (7 biegów).

No cóż, nikt nie mówił, że będzie tanio, ale patrząc na konkurencję i obecną sytuację nie jest najgorzej. Za bazowe Porsche 911 GT3 RS trzeba zapłacić 1,232 mln zł, czyli o niespełna 300 tys. zł więcej niż za 911 GT3.

Polecane wideo

Komentarze (1)
Ocena: 5 / 5
user (Ocena: 5) 18.09.2022 19:15
Fantastyczne auto, każdy zapewne chciałby takim jeździć ale słyszałem że salon porsche centrum sopot ma ciekawą ofertę leasingową, niektórzy mówią że spełniają tam motoryzacyjne marzenia ::)
odpowiedz
Polecane dla Ciebie