Lexus RX 2023. Pożegnajmy sześć cylindrów
/img2.autostuff.pl/a/22/22/lexus-rx-2023-pozegnajmy-szesc-cylindrow_42.jpeg)
Najnowsza stylistyka Lexusa RX 2023 nie jest zaskoczeniem. Samochód przypomina jakby był większym bratem modelu NX. Wymiary względem poprzednika zostały na bardzo podobnym poziomie, zwiększył się m.in. rozstaw osi.
Wnętrze to również nowy projekt, który znany jest bardzo dobrze z Lexusa NX. Samochód niedawno testowaliśmy i tam też opisaliśmy wszystkie nowości multimedialne, z jakich będzie korzystał większy RX. Warto wspomnieć, że nie będzie już systemu multimedialnego z touchpadem, a wielki 14-calowy wyświetlacz jest obsługiwany za pomocą dotyku lub poleceń głosowych.
Niestety pod maską nie znajdziemy już silników sześciocylindrowych, ich liczba spadła do czterech. W ofercie pojawi się zupełnie nowy motor 2,4 turbo, który będzie występował w Europie jako hybryda (RX500h) - łączna moc układu 372 KM i 550 Nm. Sprint do setki powinien zająć niecałe 6 sekund. Nie zabrakło wersji znanych z NX'a jako hybryda plug-in (RX450h - 306 KM) oraz RX350h (249 KM). Obydwie bazują na wolnossącym silniku o pojemności 2,5 litra.
Co ciekawe RX500h będzie występował tylko w wersji wyposażenia F-Sport. Nowy SUV od Lexusa powinien zadebiutować w polskich salonach pod koniec bieżącego roku.