Spóźnienie o dwa lata. Nowa Honda Civic debiutuje w Europie
/img2.autostuff.pl/a/22/12/spoznienie-o-dwa-lata-nowa-honda-civic-debiutuje-w-europie_623ce125.jpeg)
Zaskoczeniem nie będzie fakt, że Honda Civic 11. generacji będzie dostępna jako hybryda. Składać się będzie z 2,0-litrowego czterocylindrowego silnika pracującego w cyklu Atkinsona, podwójnych silników elektrycznych zamontowanych z przodu oraz lżejszego akumulatora litowo-jonowego o zwiększonej gęstości, zamontowanego pod tylnymi siedzeniami. Łączna moc układu wynosi 184 KM i 315 Nm, więc jest to znane rozwiązanie z większej Hondy CR-V. Warto dodać, że mniejsza hybryda e:HEV zrobiła na nas bardzo pozytywne wrażenie podczas testu miejskiego modelu Jazz Crosstar.
Tak jak w przypadku obecnie oferowanych modeli Hondy, w Civicu moc będzie przekazywana na przednie koła za pomocą bezstopniowej skrzyni e-CVT. Wizualnie, Civic Hatchback w wersji europejskiej wygląda identycznie jak model na rynek amerykański, pomijając brak reflektorów przednich, usunięcie widocznych chromowanych końcówek rur wydechowych z tyłu, które zostały zastąpione czarną obwódką na dyfuzorze, a także dodanie plakietki e:HEV informującej o jej zelektryfikowanym charakterze.
Wnętrze patrząc na recenzje ze Stanów Zjednoczonych wygląda na solidnie wykonane oraz intuicyjne. W wyposażeniu znajdzie się m.in. zestaw wskaźników o przekątnej 10,2 cala czy 12-głośnikowy system dźwiękowy Bose. Honda Civic e:HEV będzie dostępna w Europie od jesieni 2022 roku. Ceny zostaną ogłoszone bliżej wprowadzenia na rynek.