Aston Martin DBX707 może skutecznie przypomnieć i zaakcentować swoją pozycję, ponieważ jak chwali się sam producent jest to najmocniejszy luksusowy SUV na świecie i ciężko się z tym nie zgodzić. Inżynierowie Astona Martina “podkręcili” DBX’a, a w szczególności 4,0-litrowy silnik V8, który będzie generował 707 KM i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego, czyli o ponad 157 KM i 200 Nm względem standardowej wersji DBX. Oznacza to, że ponad 2,2-tonowy DBX707 będzie mógł osiągnąć pierwszą setkę w 3,3 sekundy, a maksymalnie pojedzie 310 km/h.
Większa moc to zasługa zastosowania turbosprężarek z łożyskami kulkowymi oraz indywidualne skalibrowanie map silnika. Dodatkowo ulepszona 9-stopniowa automatyczna skrzynia biegów ze sprzęgłem olejowym jest w stanie przenieść większy moment na wszystkie cztery koła.
Warto wspomnieć, że w Astonie Martinie DBX707 zastosowano również nową wersję elektronicznego tylnego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu wewnętrznym (e-diff), który ma poradzić sobie z dużą mocą. Co ciekawe, w razie potrzeby, aż 100 proc. momentu obrotowego może trafić na tylną oś.
Nad bezpieczeństwem będą czuwać węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe. Przednie tarcze o średnicy 420 mm i tylne o średnicy 390 mm są zatrzymywane za pomocą 6-tłokowych zacisków hamulcowych.
Aston Martin DBX707 będzie charakteryzował się m.in. większym grillem, pojawił się nowy kształt świateł dziennych, nowe wloty powietrza i kanały chłodzące hamulce oraz nowy kształt splittera na przednim zderzaku. Z kolei z tyłu charakterystyczny będzie spoiler zrobiony na potrzeby DBX707 oraz nowy aktywny układ wydechowy. W środku wyróżnikiem będą m.in. sportowe fotele oferowane w standardzie.
Obecnie producent nie podał ile będzie kosztować Aston Martin DBX707, z kolei pierwsze dostawy rozpoczną się na początku drugiego kwartału 2022 roku.