"Manual" w nowym Audi R8. Koło ratunkowe dla purystów

Skrzynie manualne powoli odchodzą w zapomnienie jeśli chodzi o auta sportowe. Coraz więcej hot hatchy ma szybkie automaty, a nieliczne marki decydują się na oferowanie "wolniejszych" manuali jak chociażby BMW czy Porsche. Jednak istnieją firmy, które są w stanie spełnić marzenia petrolheadów.
"Manual" w nowym Audi R8. Koło ratunkowe dla purystów
fot. facebook.com/UndergroundRacing
12.01.2022
Kamil Nowicki - Redaktor prowadzący AutoStuff.pl

Pierwsza generacja Audi R8 była specjalna, ponieważ klienci mogli zamówić supersamochód z manualną skrzynią biegów, która występowała zarówno w bazowym silniku V8 jak i topowym V10 pochodzącym z Lamborghini.

Niestety drugie wcielenie Audi R8 stało jeszcze szybsze, jeszcze mocniejsze, ale inżynierowie "zabrali" możliwość wyboru manualnej skrzyni biegów. Obecnie klienci są skazani na dwusprzęgłowy siedmiobiegowy "automat", ale może się to zmienić dzięki firmie Underground Racing znanej z tuningowania Audi i Lamborghini za pomocą ich monstrualnych zestawów z podwójnym turbodoładowaniem.

 

Firma poinformowała, że dla jednego z klientów do Audi R8 z podwójnym doładowaniem wymieniono skrzynię biegów na "manual" pochodzący z R8 z 2012 roku. Samochód zachowuje fabryczny napęd na wszystkie koła, ale manualna skrzynia biegów została zmodernizowana, aby obsługiwać wszystkie 1500KM wyprodukowanych z turbodoładowanego 5,2-litrowego silnika V10.

Underground Racing przekazało, że modyfikacja konwersji "automatu" na "manual" jest możliwa, lecz tylko jeśli zdecydujemy się na jeden z ich zestawów z podwójnym turbodoładowaniem. W tej chwili ich zestawy dla R8 wahają się od 49 000 dolarów aż do 175 000 dol. (195 tys. - 700 tys. złotych).

 

Polecane wideo

Komentarze (1)
Ocena: 5 / 5
bartaz (Ocena: 5) 18.01.2022 12:03
Ja uważam, że skrzynie manualne to już przeżytek i trzeba je pożegnać nawet w sporcie. Tak jak silniki gaźnikowe. Od dawna już celuję w jak najmłodsze wozy i coraz częściej mają automaty. Często zmieniam samochody bo ich nie kupuję - wynajem długoterminowy wydaje mi się lepszym rozwiązaniem. Wygodniejszy, bardziej praktyczny. Płacę miesięczny czynsz, jeżdżę autem w określonym czasie i mam do dyspozycji usługi serwisowe w pakiecie. Fajnie to działa i daje dużo swobody. Teraz jeżdżę Insignią od Master1.pl
odpowiedz
Polecane dla Ciebie