"Manual" w nowym Audi R8. Koło ratunkowe dla purystów
!["Manual" w nowym Audi R8. Koło ratunkowe dla purystów](https://i.4mmp.pl/vhCJ0OjE2cWiLTLixrwjtbaOpjE=/960x540/smart/filters:quality(95)/img2.autostuff.pl/a/22/2/manual-w-nowym-audi-r8-kolo-ratunkowe-dla-purystow_61df4400.jpeg)
Pierwsza generacja Audi R8 była specjalna, ponieważ klienci mogli zamówić supersamochód z manualną skrzynią biegów, która występowała zarówno w bazowym silniku V8 jak i topowym V10 pochodzącym z Lamborghini.
Niestety drugie wcielenie Audi R8 stało jeszcze szybsze, jeszcze mocniejsze, ale inżynierowie "zabrali" możliwość wyboru manualnej skrzyni biegów. Obecnie klienci są skazani na dwusprzęgłowy siedmiobiegowy "automat", ale może się to zmienić dzięki firmie Underground Racing znanej z tuningowania Audi i Lamborghini za pomocą ich monstrualnych zestawów z podwójnym turbodoładowaniem.
Firma poinformowała, że dla jednego z klientów do Audi R8 z podwójnym doładowaniem wymieniono skrzynię biegów na "manual" pochodzący z R8 z 2012 roku. Samochód zachowuje fabryczny napęd na wszystkie koła, ale manualna skrzynia biegów została zmodernizowana, aby obsługiwać wszystkie 1500KM wyprodukowanych z turbodoładowanego 5,2-litrowego silnika V10.
Underground Racing przekazało, że modyfikacja konwersji "automatu" na "manual" jest możliwa, lecz tylko jeśli zdecydujemy się na jeden z ich zestawów z podwójnym turbodoładowaniem. W tej chwili ich zestawy dla R8 wahają się od 49 000 dolarów aż do 175 000 dol. (195 tys. - 700 tys. złotych).