Niemiecki tuner Novitec zabrał się za ulepszenie Ferrari Roma. Modyfikacje nie są może olbrzymie jak ma to miejsce w przypadku niektórych projektów tunera. W tym wypadku postawiono na minimalizm i elegancję.
Z zewnątrz samochód otrzymał bodykit Noviteca, który został wykonany z włókna węglowego. Obejmuje przeprojektowaną dolną część przedniego zderzaka. Dodatkowo Ferrari Roma korzysta również z aerodynamicznych progów, karbonowych osłon lusterek, obramowań tylnych świateł, wkładek dyfuzora, dodatkowej pionowej płetwy oraz karbonowej osłony aktywnego tylnego spojlera.
Wyróżniającym się elementem są felgi NF10 firmy Vossen - mają średnicę 21 cali z oponami 255/30 ZR 21 z przodu i 22 cale z oponami 315/25 ZR 22 z tyłu i są dostępne w 72 różnych opcjach kolorystycznych i trzech wykończeniach powierzchni.
Za pomocą modułu sterującego N-Tronic udało się podnieść moc. Standardowo 3,9-litrowe turbodoładowane V8 generuje 620 KM i 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Po zmianach moc wzrosła do 704 KM i 882 Nm, co przekłada się na sprint do “setki” w czasie 3,2 sekundy i prędkość maksymalną wynoszącą 325 km/h. Dodatkowo obniżono zawieszenie o 35 mm. Niestety Novitec nie zdradził ile będzie trzeba zapłacić za opisane modyfikacje.