Supersamochody kupuje się do lansowania, a Porsche do naprawdę szybkiej jazdy na torach. Do oferty producenta z Zuffenhausen dołączyła nowa propozycja dla osób, które doceniają świetne prowadzenie, a mowa o Porsche 718 Cayman GT4 RS.
Najnowszy wariant 718 Caymana będzie wyposażony w wolnossący, sześciocylindrowy silnik o pojemności 4 litrów, czyli tak jak w GT4, lecz odmiana RS będzie legitymować się mocą 500 KM i 449 Nm maksymalnego momentu obrotowego, kręcąc się do 9000 obr./min. Pierwszą setkę zobaczymy na liczniku już po 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 315 km/h.
Porsche 718 Cayman GT4 RS w przeciwieństwie do słabszego GT4 (420 KM) będzie dostępne tylko z automatyczną skrzynią PDK, która idealnie nadaje się do szybkiej i precyzyjnej jazdy torowej. Dodatkowo względem standardowego 718 Caymana auto obniżono o 30 mm.
Nowe otwory wentylacyjne w przednich nadkolach, aerodynamicznie zoptymalizowana osłona podwozia wraz z tylnym dyfuzorem, przedni dyfuzor z licznymi stopniami regulacji oraz nowy przedni spojler z opływowymi bocznymi „łopatkami” sprawiają, że Porsche 718 Cayman GT4 RS ma do 25 procent większej siły docisku w porównaniu z GT4 - jest też lżejsze o 35 kg, dzięki zastosowaniu elementów z włókna węglowego.
Porsche 718 Cayman GT4 RS prawdopodobnie pojawi się w salonach w przyszłym roku. Cennik rozpoczyna się od 731 tys. zł, co oznacza, że dobrze wyposażony egzemplarz może kosztować nawet w okolicach miliona złotych.