Premiera siódmej generacji Mercedesa-AMG SL może wywołać spore emocje, które mogą się spotęgować, jeśli wspomnimy, że niemiecki roadster zastąpi model AMG-GT. Dodajmy, że SL został zaprojektowany przez AMG w zakładach mieszczących się w niemieckim Affalterbach.
Nowy Mercedes-AMG SL jest o74 mm dłuższy i ma 115 mm większy rozstaw osi w stosunku do poprzedniej generacji. Jest także o 154 mm dłuższy od starego AMG GT Roadstera.
Na początku będą dostępne dwie wersje - 55 AMG oraz 63 AMG. Obie wersje są napędzane przez 4-litrowy podwójnie doładowany silnik V8 o mocy kolejno 476 KM oraz 700 Nm i 585 KM oraz 800 Nm. Topowy Mercedes SL63 AMG 4MATIC+ osiągnie pierwszą “setkę” w 3,6 sekundy, a maksymalnie pojedzie 315 km/h.
Wnętrze nowego SL-a jest mocno zbliżone do najnowszej klasy C czy S. Znajdziemy tutaj zamontowany centralnie 12,3-calowy ekran obsługi m.in. systemów w samochodzie. Poza tym multifunkcyjna kierownica to projekt znany z odświeżonej klasy E.
Poza tym wnętrze ma być wykonane z wysokiej jakości materiałów, o czym zapewnia producent. Jak na razie nie podano cen, Mercedes-AMG SL zadebiutuje w salonach w 2022 roku.