Jeszcze szybsze i mocniejsze. Audi R8 dla purystów

Samochody stają się coraz bardziej zaawansowane technologicznie, są bezpieczniejsze, a wszystkie w prowadzeniu zaczynają być podobne, aby nie powiedzieć, że wieje nudą. Dlatego kolejny pomysł Audi, który ma przypomnieć o istnieniu modelu R8 wydaje się być strzałem w dziesiątkę.
Jeszcze szybsze i mocniejsze. Audi R8 dla purystów
materiały prasowe
15.10.2021

Producent z Ingolstadt pokazał Audi R8 RWD z dopiskiem performance. Oznacza to, że niemiecki supersamochód, który w tym wypadku ma napęd na tylną oś stał się mocniejszy. Wolnossący silnik V10 o pojemności 5,2-litra będzie generował 570 KM (o 30 KM więcej od standardowego RWD) i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Powyższe parametry pozwalają rozpędzić Audi R8 RWD performance do pierwszej setki w 3,7 sekundy (3,8 sekundy dla wersji Spyder) i osiągnąć prędkość maksymalną 329 km/h (327 km/h wersja Spyder).

Nie ma co ukrywać, że wersja z napędem na tył jest dla prawdziwych purystów motoryzacji, którzy cenią dobre prowadzenie oraz kontrolowane poślizgi, które są możliwe po przełączeniu auta w tryb sportowy, co zmienia pracę układu ESC. Nad trakcją cały czas czuwać będzie mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu.

Różnic stylistycznych względem zwykłego R8 raczej na próżno szukać. Chociaż warto wspomnieć, że w palecie kolorów pojawił się lakier Ascari Blue Metallic, który wcześniej był zarezerwowany dla R8 V10 performance quattro. Z kolei pakiet Edition obejmuje 20-calowe felgi z brązu, czerwone zaciski hamulcowe, boczne ostrza z włókna węglowego i wykończone na czarno znaczki.

Auto w polskich salonach będzie można zamawiać pod koniec października. Na zakup Audi R8 RWD performance prawdopodobnie będzie trzeba przygotować minimum ok. 700 tys. złotych, wersja Spyder będzie nieco droższa.

Polecane wideo

Jeszcze szybsze i mocniejsze. Audi R8 dla purystów
Jeszcze szybsze i mocniejsze. Audi R8 dla purystów - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie