Mercedes-AMG GT 63S E Performance to najnowsze dzieło inżynierów z Affalterbach. Samochód jest hybrydą typu plug-in. W rezultacie 4-litrowa jednostka V8 z podwójnym turbodoładowaniem współpracuje z silnikiem elektrycznym umieszczonym na tylnej osi. Razem cały układ generuje 843 KM i 1400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Takie parametry przekładają się na “sprint” do setki wynoszący 2,9 sekundy, a 200 km/h pokaże się po niespełna 10 sekundach. Mercedes-AMG GT 63S E Performance pojedzie maksymalnie 316 km/h. Oznacza to, że najnowsze AMG gra w wysokiej lidze. Warto dodać, że silnik elektryczny pozwala na przejechanie tylko 12 kilometrów. Istotnym plusem takiego rozwiązania może być stosunkowo niskie spalanie, jeśli porównamy to z “normalnym” AMG GT 63S.
- Dzięki nowemu Mercedes-AMG GT 63S E Performance przenosimy DNA naszej marki w zelektryfikowaną przyszłość - powiedział w oświadczeniu prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH Philipp Schiemer.
Samochód będzie wyposażony w 4 tryby rekuperacji, co pozwoli na odzyskanie energii np. przy hamowaniu. Poza dodatkowym silnikiem elektrycznym Mercedes-AMG GT 63S E Performance jest taki sama jak klasyczna spalinowa wersja. Producent nie podał jeszcze cennika, ale można się spodziewać, że dobrze wyposażony model spokojnie przekroczy kwotę miliona złotych.