Nowe Audi RS3. Tryb driftu i blisko 300 km/h na prostej
/img2.autostuff.pl/a/21/29/nowe-audi-rs3-tryb-driftu-i-blisko-300-km-h-na-prostej_60f5d011.jpeg)
Dla wielu hothatche są samochodami idealnymi. Wiele z nich łączy w sobie cechy zwykłego, komfortowego kompakta z mocnymi silnikami. Na duży plus zasługuje szeroko stosowane adaptacyjne zawieszenie. W tej kwestii na samym szczycie hothatchowej góry jest Audi RS3.
Najnowsze wcielenie RS3 będzie występowało zarówno jako sedan i Sportback. Pomimo restrykcyjnych norm wprowadzonych przez Unię Europejską pod maską będzie pracował kultowy pięciocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra, który generuje 400 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pierwsza “setka” powinna pojawić się już 3,8 sekundy. W przypadku wyposażenia w pakiet RS Dynamic, Audi RS3 pojedzie na prostej 290 km/h.
Z zewnątrz samochód upodobnił się do najświeższych modeli z dopiskiem “RS”. Audi RS3 specjalny zestaw nakładek, czy charakterystyczny ciemny grill oraz nowe światła LED. W środku projekt znany jest z najnowszego A3, przy czym w przypadku RS3 mamy więcej elementów obitych Alcantarą.
Nowością jest RS Torque Splitter, który zastępuje mechanizm różnicowy tylnej osi, dzięki czemu każda z półosi jest sterowana przez elektronicznie sprzęgło. Taki zabieg ma wpłynąć na lepsze przekazywanie mocy na koła oraz dodano tryb Drift, który znany jest z konkurencyjnych aut.
Nowe Audi RS3 będzie można zamówić od połowy sierpnia, a pierwsze dostawy spodziewane są na jesień. Ceny w niemieckim cenniku będą zaczynać się od kwoty 60 tys. euro (275 tys. zł) za Sportbacka i od 62 tys. euro (284 tys. euro) za sedana.