Ferrari 296 GTB. Powrót silnika V6

Ferrari znane jest z samochodów z wielkimi, wolnossącymi silnikami V12, czego przykładem jest model 812 Superfast. Włosi zaprezentowali nowy model, który wydaje się powrotem do lat 70. i silnika V6.
Ferrari 296 GTB. Powrót silnika V6
materiały prasowe
25.06.2021
Kamil Nowicki - Redaktor prowadzący AutoStuff.pl

Nawet Włosi muszą ugiąć się przed normami emisji spalin, które są wymagane przez Unię Europejską. Prawdopodobnie ten fakt przyczynił się do powstania nowego Ferrari 296 GTB, ponieważ samochód będzie napędzany przez 2,9-litrowy silnik V6 o mocy 660 KM. Dodatkowo będzie wspierany jednostką elektryczną, co łącznie przekłada się na 880 KM i 740 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Tryb elektryczny pozwala na bezemisyjne pokonanie 25 kilometrów.

Takie parametry przekładają się na rewelacyjne osiągi. Pierwszą setkę” Ferrari 296 GTB osiągnie po 2,9 sekundy, 200 km/h po 7,3 sekundy, a na prostej maksymalnie pojedzie 330 km/h. Co ciekawe nowy model jest szybszy od F8 Tributo. Na torze Fiorano elektryczne Ferrari wykręciło czas 1m 21s, pokonując o 1,5 sekundy model z silnikiem V8.

Dodajmy, że Ferrari po raz pierwszy od lat 70. wróciło silnika V6. Ostatni raz taka jednostka była montowana w modelu Dino 246 GT. Z zewnątrz w modelu 296 GTB widać wiele podobieństwa do większego SF90, czy klasycznego 250 LM Ferrari z lat 60. Warto dodać, że aktywny tylny spoiler jest w stanie wygenerować 360 kilogramów docisku przy 250 km/h.

Wnętrze jest niemal przeniesione z Ferrari SF90, które mocno skupia się na kierowcy. Samochód ma trafić do pierwszych klientów na początku 2022 roku. Minimalnie za Ferrari 296 GTB będzie trzeba zapłacić 269 tys. euro (ok. 1,2 mln złotych.

Polecane wideo

Ferrari 296 GTB. Powrót silnika V6
Ferrari 296 GTB. Powrót silnika V6 - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie