Ma 800 koni i pojedzie 350 km/h. TechArt GTstreet R
/img2.autostuff.pl/a/21/25/ma-800-koni-i-pojedzie-350-km-h-techart-gtstreet-r_60d0e64d.jpeg)
Najnowsze Porsche 911 Turbo S (992) jest bardzo niepozornym samochodem. Inżynierowie z Zuffenhausen sprawili, że najmocniejsze obecnie oferowane 911 mocno nagina prawa fizyki. 650-konny bokser seryjnie jest w stanie katapultować Turbo S do 100 km/h w 2,7 sekundy.
Tuner TechArt stwierdził, że to za mało i tak powstał GTstreet R bazujący na wspomnianym 911 Turbo S. Niemcy "wycisnęli" z auta jeszcze więcej. 3,8-litrowy sześciocylindrowy silnik z podwójnym turbodoładowaniem legitymuje się mocą 800 KM i 950 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Niestety tuner nie zdradził, o ile udało się obniżyć przyspieszenie do pierwszej “setki”, z kolei prędkość maksymalna wzrosła do 350 km/h.
Dodatkowo TechArt GTstreet R ma specjalny bodykit, który nie jest tylko na pokaz, gdzie charakterystycznym elementem jest wielkie tylne skrzydło wykonane z włókna węglowego. Dla przykładu z tyłu udało się czterokrotnie zwiększyć docisk tylnej osi, a przodu o 45 proc. zmniejszyć siłę unoszenia przedniej osi podczas jazdy z prędkością 140 km/h.
W skład zmian wizualnych wchodzą m.in. 20-calowe przednie i 21-calowe tylne kute koła TechArt Formula VI Race z aerodynamicznymi tarczami z włókna węglowego. Co więcej, zawieszenie można obniżyć nawet o 25 mm za pomocą zestawu sprężyn sportowych. W środku znalazło się sporo alcantary oraz akcenty kolorystyczne dopasowane do nadwozia i wzory w stylu retro i logo GTstreet R. Łącznie powstanie 87 egzemplarzy TechArt GTstreet R. Koszt modernizacji to min. 73 tys. euro. (ok. 330 tys. zł).