Francuska marka Renault szykuje zmiany, związane z promowaniem nowej marki Alpine, które została reaktywowana w 2017 roku. W konsekwencji dywizja Renault Sport ma zniknąć, która zostanie przemianowana na wspomniane Alpine.
– W ramach reorganizacji Grupy Renault według marek, istotne jest, aby różne podmioty wchodzące w skład jednostki Bbiznesowej nosiły nazwę Alpine i ucieleśniały wartości i ambicje marki – powiedział Laurent Rossi, dyrektor generalny Alpine. – Alpine chce być marką sportową premium w czołówce innowacji i technologii. Alpine Cars ze swoją wiedzą i doświadczeniem w dziedzinie pojazdów sportowych jest mistrzem w osiąganiu naszych celów – dodał.
W praktyce samochody o wysokich osiągach otrzymają plakietkę Alpine zamiast R.S., która towarzyszyła kultowym hothatchom od niemal 20 lat. Dodatkowo osoby obecnie stojące za dywizją Renault Sport będą odpowiedzialne za przyszłe modele Alpine.
– Zespoły rozpoczynają nową dynamikę, bogatą w projekty realizowane przy wsparciu zespołów Alpine Racing i wszystkich firm Grupy Renault. To niezwykle ekscytujący czas dla naszych inżynierów – dodał Robert Bonetto, dyrektor ds. wydajności produktów i inżynierii firmy Alpine.
Co ciekawe, w przyszłości Alpine może stać się marką w 100 proc. elektryczną. Chodzi o ogłoszenie współpracy z Lotusem w zakresie nowego samochodu sportowego i planowaniu wprowadzenia zasilanego akumulatorami Renault 5, a także sportowego crossovera.