Koniec Renault Sport. Zaczyna się era nowej marki

Renault potrafi produkować dobre sportowe samochody, o czym niejednokrotnie mogliśmy się przekonać. Francuzi postanowili jeszcze mocniej promować swoją nową markę, stąd zmiany, które niedługo wejdą do codzienności.
Koniec Renault Sport. Zaczyna się era nowej marki
materiały prasowe
11.05.2021
Kamil Nowicki - Redaktor prowadzący AutoStuff.pl

Francuska marka Renault szykuje zmiany, związane z promowaniem nowej marki Alpine, które została reaktywowana w 2017 roku. W konsekwencji dywizja Renault Sport ma zniknąć, która zostanie przemianowana na wspomniane Alpine.

– W ramach reorganizacji Grupy Renault według marek, istotne jest, aby różne podmioty wchodzące w skład jednostki Bbiznesowej nosiły nazwę Alpine i ucieleśniały wartości i ambicje marki – powiedział Laurent Rossi, dyrektor generalny Alpine. – Alpine chce być marką sportową premium w czołówce innowacji i technologii. Alpine Cars ze swoją wiedzą i doświadczeniem w dziedzinie pojazdów sportowych jest mistrzem w osiąganiu naszych celów – dodał.

W praktyce samochody o wysokich osiągach otrzymają plakietkę Alpine zamiast R.S., która towarzyszyła kultowym hothatchom od niemal 20 lat. Dodatkowo osoby obecnie stojące za dywizją Renault Sport będą odpowiedzialne za przyszłe modele Alpine.

– Zespoły rozpoczynają nową dynamikę, bogatą w projekty realizowane przy wsparciu zespołów Alpine Racing i wszystkich firm Grupy Renault. To niezwykle ekscytujący czas dla naszych inżynierów – dodał Robert Bonetto, dyrektor ds. wydajności produktów i inżynierii firmy Alpine.

Co ciekawe, w przyszłości Alpine może stać się marką w 100 proc. elektryczną. Chodzi o ogłoszenie współpracy z Lotusem w zakresie nowego samochodu sportowego i planowaniu wprowadzenia zasilanego akumulatorami Renault 5, a także sportowego crossovera.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie