Gra Mario w rzeczywistości. Tak buduje się kładki w Polsce

W Polsce co roku rozbudowuje się sieć dróg, w tym powstają jakże ważne autostrady i ekspresóweki. W tym wypadku architekci muszą zaplanować infrastrukturę, która uwzględni pieszych oraz osoby z niepełnosprawnościami. Jak się okazuje, niektóre projekty np. kładek mogą zaskakiwać.
Gra Mario w rzeczywistości. Tak buduje się kładki w Polsce
Fot. Anna Wiktorowicz/wola-krzysztoporska.pl
06.05.2021

Nad nitkami autostrady A1 powstała nowa kładka, która została zlokalizowana w Woli Krzysztoporskiej. Obiekt oddano do użytku 29 kwietnia. Wedle zapewnień Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad kładka jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz rowerzystów. Obecnie trwają prace rozbiórkowe starej kładki.

– Nowy obiekt, spełniający wszystkie wymagane obecnie normy i w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, zastąpi starą kładkę – informuje Maciej Zalewski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W sumie nie byłoby nic dziwnego, gdyby nie konstrukcja kładki. Architektura użytku publicznego w Polsce nie raz spotykała się z falą krytyki i sporymi kontrowersjami. Zwłaszcza że często tego typu inwestycje pochłaniają spore pieniądze z budżetu państwa.

Nowa kładka stawia spore wyzwanie przed osobami niepełnosprawnymi oraz rowerzystami. Będą oni musieli pokonać sześć wąskich podjazdów połączonych 180-stopniowymi zakrętami . Obiekt trochę wygląda jakby był inspirowany grami, takimi jak Super Mario czy Donkey Konga. Fani tych gier powinni być szczęśliwi.

Ostatnio pisaliśmy, że na niektórych autostradach od 1 grudnia 2021 roku nie będzie już manualnego systemu poboru opłat. Kierowcy za przejazd zapłacą poprzez e-bilet lub za pośrednictwem systemu e-TOLL. Sam bilet elektroniczny każdorazowo będzie obowiązywał w określonym czasie i na danym odcinku autostrady, wskazanym przez kierowcę.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie