Ferrari w końcu pokazało bardziej hardcorową wersję modelu 812 Superfast. Klienci, którzy uznają, że wspomniany model jest zbyt mało sportowy powinni bliżej przyjrzeć się Ferrari 812 Competizione czy wersji roadster Competizione A.
Głównym walorem nowej wersji Ferrari będzie wolnossący 6,5-litrowy silnik V12, który w dzisiejszych czasach jest prawdziwym rarytasem, dodatkowo kręci się do 9500 obr./min. . Jednostka w 812 Competizione oferuje 830 KM i 695 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dodajmy, że cała moc trafia na tylne koła za pomocą 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni z nowym oprogramowaniem.
W ten sposób samochód jest w stanie rozpędzić się do pierwszej setki zaledwie 2,85 sekundy, do 200 km/h w 7,7 sekundy i pojechać maksymalnie ponad 355 km/h. W silniku zmieniono wał korbowy na lżejszy, do tego dochodzi również nowy układ wydechowy, który pomimo obowiązkowego filtra cząstek stałych w Europie sprawia, że włoskie V12 “hałasuje” jak należy.
Warto dodać, że wersja Competizione jest o 38 kg lżejsza, dzięki szerszemu zastosowaniu włókna węglowego, z którego zrobiono m.in. felgi. Przedni spojler jest wyposażony w pasywny mobilny system aerodynamiczny, który otwiera się przy prędkości powyżej 250 km / h, aby samochód lepiej trzymał się drogi. Względem “normalnego” 812 Superfast docisk zwiększył się o 30 proc. również dzięki większemu skrzydłu z tyłu. We wnętrzu ciężko doszukać się większych zmian.
Wersja Ferrari Competizione A zostało wycenione na około 575 tys. euro (ok. 2,6 mln złotych), z kolei zwykłe Competizione będzie nieco tańsze - 500 tys. euro (ok. 2,3 mln zł). Wszystkie egzemplarze zostały sprzedane.