Przyjrzyjmy się zatem, innym pojazdom, które zanim Audi zaczęło wygrywać wszystko, miały swoje chwile chwały. Historycznych bohaterów tego wyczerpującego wyścigu prezentowano na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie.
Ford GT 40 z silnikami 4.9 do 7.0 litra pojemności zdominował 24h Le Mans od 1966 do 1969. W 1966 prowadzony przez Bruce'a McLarena a w 1969 przez Jackiego Ickxa.
Porsche 917K płaskie v 12 z 4.5 litra pojemności około 580KM (Hans Herrmann i Richard Attwood) wygrał w 1970 roku. Podobny Porsche 917 w barwach Martini prowadzony przez Helmuta Marko i Gijsa van Lennepa wygrał w roku kolejnym 1971. W tymże roku Porsche 917 pobiło kolejny rekord prowadzone przez Jackie Olivera (pokonało okrążenie o długości 13,469 km w 3:13.9 min, a średnia prędkość pojazdu przekroczyła 250 km/h).
Matra-Simca MS670B silnik V12 Simca, prowadzona przez Henriego Pescarolo i Gérarda Larroussea zwyciężyła w 24h Le Mans w 1974 roku. Podobna Matra-Simca MS670B zwyciężyła w tym samym składzie kierowców rok wcześniej, a prowadzona przez Henriego Pescarolo i Grahama Hilla była niepokonana w roku 1972.
Renault Alpine A442B silnik Gordini 2.0 litra pojemności około 500 KM. Po trzech latach prób "renówka" prowadzona przez Didiera Pironi i Jeana-Pierre Jaussauda wygrała w 1978 roku.
Więcej zdjęć i historii samochodów Le Mans znajdziecie w naszej galerii.