Brytyjska marka McLaren znana jest z robienia bardzo szybkich supersamochodów, które od ponad dekady charakteryzują się turbodoładowanymi silnikami, co daje olbrzymie możliwości związane z tuningiem.
McLaren 765LT to specjalna wersja modelu 720S. Samochód został przygotowany, aby jeszcze lepiej radzić sobie na torze. W tym celu oprócz zastosowania licznych elementów z włókna węglowego wzmocniono 4-litrowy podwójnie doładowany silnik V8, który generuje 765 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint do pierwszej “setki” zajmuje tylko 2,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 330 km/h. Jeśli dla kogoś to wciąż za mało, powinien udać się do firmy McChip-DKR, która wprowadziła dwa pakiety zwiększające moc dla McLarena 765LT.
W przypadku tzw. Stage 1 tuner zwiększa moc do 855 KM i 890 Nm. Dodatkowo samochód pojedzie nieco szybciej, bo 335 km/h. Zmiany polegają na modyfikacji ECU. Koszt takiego tuningu został wyceniony na 4999 euro (ok. 23 tys. zł).
Więcej mocy niesie za sobą pakiet Stage 2. Dzięki niemu moc w McLarenie 765LT poszybowała do 938 KM i 970 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taki wynik uzyskano dzięki zastosowaniu m.in. własnego oprogramowania od McChip. Koszt takiej modyfikacji to 13890 euro (ok. 63 tys. zł).
Dodatkowo McChip twierdzi, że pracuje nad jeszcze mocniejszym ulepszeniem dla 765LT z nową regulacją ECU i nowymi turbosprężarkami, które doprowadzą do czterocyfrowych wartości wydajności.
Niedawno również Novitec zabrał się za modyfikacje McLarena 765LT. Tuner “wycisnął” ze 4-litrowego podwójnie doładowanego V8 - 855 KM, a maksymalny moment obrotowy “poszybował” do 898 Nm. Modyfikacje należą do pakietu “Performance Stage 2”.