Auta z Gymkhany na sprzedaż. Ken Block pozbywa się kultowych Fordów
/img2.autostuff.pl/a/21/13/kultowe-auta-kena-blocka-z-gymkhany-na-sprzedaz_5a.jpeg)
Osoby, które nawet nie interesują się motorsportem, a tym bardziej rajdami oraz rallycrossem powinny słyszeć o Kenie Blocku. Znany jest przede wszystkim z robienia filmików o nazwie Gymkhana. Block w popisowy sposób pokonuje tor z przeszkodami, a oglądający mają przez kilka minut zapewnioną niezłą rozrywkę.
Na sprzedaż pojawiły się aż trzy samochody, którymi jeździł i ścigał się Ken Block. Ceny mogą odstraszyć nie jedną osobę, ale mówimy tu o autach, które nie mają prawie nic wspólnego z seryjnymi egzemplarzami, zapewniają masę frajdy i są rozpoznawalne na całym świecie ze względu na filmiki typu Gymkhana.
Pierwszym autem wystawionym na sprzedaż jest Ford Fiesta ST RX43 z 2013 roku. Auto wiele osób może bardzo dobrze kojarzyć z Gymkhany 6. i 8 oraz z i Terrakhany. Dodatkowo w tym aucie Block odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w Global Rallycross. Samochód ma 2-litrowy czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem, który generuje 600 KM i 880 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Cała moc trafia na cztery koła za pomocą sześciobiegowej sekwencyjnej skrzyni biegów.
Kolejnym autem wystawionym na sprzedaż jest gwiazdą trzeciej Gymkhany, czyli Ford Fiesta GYM3 z 2011 roku. W tym wypadku 2-litrowy czterocylindrowy z turbo również generuje 600 KM i niecałe 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Prawdziwym rarytasem jest oferowany przez Blocka Ford RS200 Evo z 1986 roku, ponieważ łącznie powstało tylko 200 egzemplarzy RS200, aby spełnić wymagania homologacyjne dla rajdów grupy B. Z kolei w wersji Evo wyprodukowano tylko 24 auta.
Block wyposażył samochód w matową czarną folię, hydrauliczny hamulec ręczny, wykonane na zamówienie koła, a do środka wsadził kubełkowe fotele Recaro. Z kolei moc zapewnia 2,1-litrowy czterocylindrowy turbodoładowany silnik o mocy 700 KM, który na paliwie wyścigowym jest w stanie wygenerować 800 KM. Block tylko w przypadku tego samochodu zdradził cenę. Swojego Forda RS200 Evo wycenił na 550 tys. dolarów (ok. 2,16 mln zł).