Gemballa GTR 600, czyli modyfikacje za ponad 800 tys. złotych
/img2.autostuff.pl/a/21/13/wydal-blisko-milion-zlotych-na-modyfikacje-to-juz-nie-jest-zwykle-porsche-911_60637bd5.jpeg)
Poprzedni właściciel auta o nazwie Gemballa GTR 600 musiał przejść długą drogę i wydać mnóstwo pieniędzy, aby cieszyć się wspomnianym supersamochodem, który obecnie został wystawiony na sprzedaż na aukcji.
Wszystko zaczęło się w 1996 roku, kiedy wspomniany właściciel zakupił Porsche 911 (993) Turbo. Dopiero pod koniec lat 90. zlecił Gemballi przeprowadzenie modyfikacji, które miały zamienić Porsche w coś zbliżonego do jeżdżącego po drogach samochodu z wyścigów Le Mans.
Tak powstała Gemballa Biturbo 570. Przeróbki obejmowały ulepszone hamulce, zawieszenie i łagodne poprawki aerodynamiczne, a także zwiększenie mocy z 430 do 562 KM, dzięki modyfikacjom układu biturbo. Koszt opisanych zmian wyniósł 56 375 euro (ok. 260 tys. zł).
W ciągu następnych 12 miesięcy samochód wrócił znowu do niemieckiego tunera. Finalnie firma stworzyła auto o nazwie Gemballa GTR 600. Samochód otrzymał elementy stylizowane na Porsche 911 GT2 jak wielkie skrzydło czy listwy boczne. Zauważalną zmianą są reflektory Le Mans Biturbo.
Dodatkowo 3,6-litrowy silnik typu boxer został całkowicie przebudowany. Zmiany to m.in.wałki rozrządu GT2 , większe zawory, turbosprężarki KKK oraz chłodnica międzystopniowa o dużej pojemności. Co więcej, zawieszenie zyskało podwójne sprężyny od H&R, a tarcze hamulcowe urosły do 380 mm z przodu i 345 mm z tyłu oraz pojawiły się zaciski od Brembo.
Łącznie na wszystkie modyfikacje właściciel wydał 190 tys. euro (ok. 885 tys. zł). W 2002 roku Gemballa GTR 600 została sprzedana i jeszcze kilka razy zmieniała swoich właścicieli. Obecnie ma przejechane ok. 50 tys. km. Samochód jest wystawiony na aukcji w Collecting Cars. W chwili pisania tekstu najżywsza oferta wynosiła 124 500 funtów (ok. 675 tys. zł).