Prototyp samochodu Autobox Honker AH 20.44 został wyprodukowany przez firmę Autobox Innovations ze Starachowic. Obecnie pojazd przechodzi wnikliwe testy, ponieważ w sierpniu ma zostać zaprezentowany przedstawicielom Sił Zbrojnych, a we wrześniu na Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego. Warto dodać, że Autobox Innovations ma wszelkie prawa do samochodu i marki Honker.
Pojazd do tej pory pokonał 3 tysiące kilometrów. Autobox Honker AH 20.44 ma być lekkim samochodem terenowym, ponieważ posiada stały napęd na cztery koła. Zdecydowano się na konstrukcję na ramie, dwa sztywne mosty, reduktor i blokadę trzech mechanizmów różnicowych.
Honker AH 20.44 mierzy niespełna 5 m długości oraz ma ponad 2 m szerokości i wysokości. Co oznacza, że pojazd do małych nie należy, ponieważ jego szerokość jest zbliżona do, chociażby dostawczego Volkswagena Craftera. W środku znajduje się pięć osobnych foteli oraz wydzielono przestrzeń ładunkową.
– Na razie jesteśmy na etapie prototypu. W założeniach to auto ma spełniać wysokie wymagania. Nie przeszkadza nam, że polska armia zawarła kontrakt z fordem, bo dotyczy on innego rodzaju samochodów. Te Fordy, to suvy, produkowane seryjnie, a więc auta niezbyt dobrze spisujące się w terenie. Nasz Honker, to auto przystosowane specjalnie do jazdy w terenie. Mam nadzieję, że za miesiąc będzie je można zobaczyć na ulicach podczas jazdy próbnej – mówił prezes Autobox Innovations Mirosław Kalinowski, cytowany przez echodnia.eu.
Pod maską prototypowego Honkera AH 20.44 znalazł się 3-litrowy silnik Iveco F1C o mocy 195 KM. Dodajmy, że Autobox Honker AH 20.44 nie jest defacto następcą Honkera. W tym wypadku polska armia zdecydowała się na pick-up’y z zabudową - Ford Rangery.