Nowe Porsche 911 GT3. Jest jeszcze szybsze i nadal ma “manuala”

Na ten samochód czekali wszyscy entuzjaści motoryzacji. Porsche zaprezentowało nowy model 911 GT3, który cały czas będzie miał wolnossący silnik. Najnowsze wcielenie GT3 jest o 17 sekund szybsze na Nurburgring Nordschleife względem swojego poprzednika.
Nowe Porsche 911 GT3. Jest jeszcze szybsze i nadal ma “manuala”
materiały prasowe
17.02.2021
Kamil Nowicki - Redaktor prowadzący AutoStuff.pl

Porsche od lat wyznacza standardy w segmencie aut sportowych. Modele 911 z każdą kolejną generacją są coraz to szybsze. Niemcy potrafią ulepszyć, coś, co wydawało się już niemal idealne. Tak jest w przypadku najnowszego Porsche 911 GT3 (992).

Przede wszystkim w najnowszym wcieleniu sportowej 911-stki cały czas znajdziemy wolnossący silnik bokser o pojemności 4 litrów, który przypomnijmy kręci się do do 9000 obr./min zapewniając przy tym miłe doznania akustyczne dla kierowcy. Moc urosła do 510 KM, czyli o 10 KM więcej niż w poprzedniku. Maksymalny moment obrotowy zwiększył się do 470 Nm (o 10 Nm więcej niż w 911 GT3 991.2).

Puryści mogą świętować. W najnowszym Porsche GT3 cały czas będzie dostępny 6-biegowy “manual”, którego z dumą producent z Zuffenhausen prezentuje na zdjęciach premierowych. Nie zabrakło szybkiego “automatu” w postaci dobrze znanego 7-stopniowego PDK. Pierwsza “setka” pojawi się na liczniku już po 3,4 sekundy, a 200 km/h po 10,8 sekundy. Prędkość maksymalna pozostała na przyzwoitym poziomie 320 km/h.

W samochodzie pojawił się szereg elementów, które mają zadbać o lepszą aerodynamikę m.in. przedni spojler i dyfuzor, specjalnie opracowane boczne progi, duży tylny dyfuzor i tylne skrzydło z możliwością ręcznej regulacji.

Lepszą sztywność i prowadzenie zapewnią podwójne przednie wahacze. Z tyłu zaś zastosowano system skrętnych kół, który zadba o lepszą stabilność auta w zakrętach. Nad bezpieczeństwem będą czuwać hamulce z większymi tarczami o średnicy 408 mm. Nowe Porsche 911 GT3 jest również lżejsze od poprzednika. Wersja z “manualem” waży 1418 kg, a z PDK 1435 kg.

Liczne ulepszenie spowodowały, że na torze Nurburgring Nordschleife udało się zejść nowemu GT3 poniżej 7 minut i osiągnąć czas 6:59. To tylko dwie sekundy gorzej od hipersamochodu Porsche 918 Spyder.

We wnętrzu bez większych. Dla osób, które chcą jeszcze więcej sportu przewidziano pakiet Clubsport, który zawiera pół-klatkę bezpieczeństwa, sześciopunktowe, szelkowe pasy, system ręcznego odcięcia zasilania i system gaśniczy. Za nowe Porsche 911 GT3 minimalnie zapłacimy 865 tys. złotych. Pierwsze egzemplarze do polskich klientów powinny trafić w maju 2021 roku.

Polecane wideo

Nowe Porsche 911 GT3. Jest jeszcze szybsze i nadal ma “manuala”
Nowe Porsche 911 GT3. Jest jeszcze szybsze i nadal ma “manuala” - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie