Dla niektórych seryjne Ferrari wydaje się spełnieniem marzeń, ale np. w Dubaju, Beverly Hills czy Monako, gdzie supersamochodów jest cała masa prestiż ginie w tłumie. Z pomocą przychodzą firmy tuningujace auta z najwyższej półki. Novitec od lat zajmuje się modyfikowaniem Ferrari, co pozwoliło na ulepszenie modelu 812 GTS.
Przede wszystkim zdecydowano się na wzmocnienie silnika. W Ferrari 812 GTS drzemie potężne wolnossące V12 o pojemności 6,5 litra. Standardowo jednostka generuje 800 KM oraz 718 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Novitec trochę “pokręcił” do 840 KM, z kolei moment wzrósł do 751 Nm. Dzięki temu 812 GTS jest w stanie uzyskać pierwszą “setkę” w zaledwie 2,8 sekundy. Prędkość maksymalna zwiększyła się delikatnie, a dokładnie o 5 km/h i wynosi 345 km/h.
Podniesienie mocy było możliwe dzięki zastosowaniu wysokowydajnego układu wydechowego Novitec wraz z nim pojawiły się rury wydechowe o średnicy 110 mm z aktywnymi klapami. Modyfikacja ma zapewniać jeszcze lepsze doznania akustyczne, które są generowane przez wolnossące V12.
Na samochodzie znalazły się elementy wykonane z włókna węglowego jak m.in. przedni i tylny spoiler, panele progowe czy lusterka wykonane również z karbonu oraz specjalne wloty na masce. Te części mają według tunera zapewniać lepszą aerodynamikę.
Dodatkowo nowy sportowy zestaw sprężyn obniża prześwit o ok. 35 mm. Firma oferuje również hydrauliczny system regulacji wysokości przedniej osi, który jest w stanie podnieść przód o 40 mm.
Samochód po modyfikacjach Noviteca otrzymał koła z centralnym blokowaniem, wykonane we współpracy z firmą Vossen, które z przodu mają 21 cali i 22 cale z tyłu. Wnętrze może zostać skonfigurowane na zamówienie klienta. Do tego celu może zostać użyta skóra i alcantara. Niestety Novitec nie pochwalił się ile będą kosztowały modyfikacje Ferrari 812 GTS.