To koniec Lotusa Elise i Exige. Marka pokazała ostatnie egzemplarze

Koniec 2021 roku będzie oznaczał zakończenie produkcji Lotusa Elise i Exige. Z tej okazji brytyjska marka przygotowała razem pięć specjalnych wersji wspomnianych modeli, które pojawiły się na rynku ponad 20 lat temu. Kolekcjonerzy mogą zacierać ręce.
To koniec Lotusa Elise i Exige. Marka pokazała ostatnie egzemplarze
materiały prasowe
11.02.2021

Lotus żegna się z modelem Elise i Exige. Dlatego przygotował specjalne wersje Final Edition. Elise pojawił się na rynku 25 lat temu. Z okazji ostatniego roku produkcji producent przygotował dwa warianty tego modelu - Sport 240 i Cup 250. W przypadku Exige, który zadebiutował 21 lat temu pojawią się, aż trzy specjalne wersje - Sport 390, Sport 420 i Cup 430.

Samochody z serii Final Edition będą charakteryzować się wyjątkowymi lakierami, które nawiązują do historii marki jak na przykład Azure Blue czy Racing Green. W zależności od wersji zmieniono niektóre elementy na zewnątrz oraz dodano nowe oznaczenia. W środku Lotusy standardowo otrzymują cyfrowy zestaw wskaźników czy nową kierownicę.

Do napędu Lotusa Elise Sport 240 Final Edition użyto doładowany czterocylindrowy silnik Toyoty o pojemności 1,8 litra, wytwarzający 240 KM i 244 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu sprint do 60 mil na godzinę (96 km/h) wynosi 4,1 sekundy. Z kolei wersja Elise Cup 250 Final Edition zapewnia lepszą aerodynamikę, dzięki specjalnemu pakietowi. Dodatkowo samochód otrzymał amortyzatory Bilstein Sport, regulowane stabilizatory poprzeczne i ultralekkie kute koła.

Lotus Exige Sport 390 charakteryzuje 3,5-litrowym silnikiem V6 o mocy 397 KM. W ten sposób pierwsze 60 mph pojawia się w 3,7 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 276 km / h. Wersja Sport 420 Final Edition jest nieco mocniejsza - 420 KM i 427 Nm momentu obrotowego. Sprint do 60 mph to tylko 3,3 sekundy. Auto wyposażono w m.in. lekkie kute felgi aluminiowe i hamulce AP Racing.

A na koniec creme de la creme, czyli Lotus Exige Cup 430 Final Edition. W tym wypadku specjalny pakiet aerodynamiczny jest w stanie wytworzyć do 171 kg siły docisku. Z kolei doładowana V6 została maksymalnie podkręcona i generuje 430 KM. Przyspieszenie do 60 mph zajmuje 3,2 sekundy. Prędkościomierz zatrzyma się na 280 km/h. Co więcej Exige Cup 430 jest wyposażony w elementy z włókna węglowego jak np. przedni splitter czy tylne skrzydło.

W Wielkiej Brytanii za Lotusa Elise Final Edition trzeba minimalnie zapłacić ponad 230 tys. złotych, model Exige to wydatek ponad 320 tys. zł.

Polecane wideo

To koniec Lotusa Elise i Exige. Marka pokazała ostatnie egzemplarze
To koniec Lotusa Elise i Exige. Marka pokazała ostatnie egzemplarze - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie