3,3 sekundy do pierwszej “setki”. Nowy konkurent Tesli

Audi przystąpiło do rywalizacji w kategorii sportowy “elektryk”. Zaprezentowany model e-tron GT i e-tron GT RS pokazuje, że marka z Ingolstadt jest gotowa na motoryzację jutra. Czyżby to początek schyłku Tesli?
3,3 sekundy do pierwszej “setki”. Nowy konkurent Tesli
materiały prasowe
11.02.2021

Niemcy wytoczyli kolejne działo skierowane w kierunku Tesli Model S. Po debiucie sportowego Porsche Taycan, które udowodniło, że auta elektryczne mogą dobrze się prowadzić i być szybkie, teraz czas, aby swój pierwszy krok wykonało Audi. Producent zrobił to i zaprezentował model e-tron GT oraz jego jeszcze bardziej wyczynową wersję z dopiskiem RS.

Samochód będzie miał blisko 5 metrów długości. Stylistyka oraz linia nadwozia można zaryzykować stwierdzenie, że jest trochę podobna do Audi RS7. Chociaż e-tron GT jest niższy, ma zaledwie 1,41 metra wysokości.

Najnowszy “elektryk” z Ingolstadt będzie dysponował dwoma silnikami elektrycznymi po jednym na każdej osi. Pośrodku znalazł się akumulator o pojemności 93 kWh, działający pod napięciem 800V, co ma zapewnić zasięg 488 km. Dzięki możliwości szybkiego ładowania z mocą 270 kW, e-tron GT pokaże pełną baterię już po 23 minutach. Niestety infrastruktura ładowarek, szczególnie w Polsce nie rozwija się tak szybko, jak samochody elektryczne.

Osiągi powinny zadowolić nawet bardzo wymagającego klienta. Standardowa wersja GT ma 476 KM i 630 Nm momentu obrotowego, a odmiana RS legitymuje się mocą 596 KM i 830 Nm. Dodatkowo procedura startowa na 2,5 sekundy podnosi moc do 530 KM w przypadku GT, w RS do 646 KM - efekt? Pierwsza “setka” pojawia się po 4,1 sekundy (GT), w wersji RS po 3,3 sekundy. Maksymalnie “elektrykiem” od Audi pojedziemy 250 km/h.

E-tron GT ma się również dobrze prowadzić, o czym ma świadczyć nisko położony środek ciężkości, idealnie rozłożona masa, pneumatyczne zawieszenie czy zastosowanie blokady mechanizmu różnicowego.

Wnętrze samochodu mocno przypomina projekt znany, chociażby z modeli A6 czy A7 z tą różnicą, że zrezygnowano z ekranu do obsługi klimatyzacji. W środku pomieszczą się 4 dorosłe osoby, a bagażnik z tyłu ma pojemność 405 litrów.

Audi e-tron GT zadebiutuje w salonach wiosną 2021 roku. Wtedy najprawdopodobniej poznamy ceny.

Polecane wideo

3,3 sekundy do pierwszej “setki”. Nowy konkurent Tesli - opis Audi Audi e-tron GT i RS e-tron GT
3,3 sekundy do pierwszej “setki”. Nowy konkurent Tesli - opis Audi Audi e-tron GT i RS e-tron GT - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie