2,5 sekundy do “setki” i 855 KM, czyli McLaren 765LT po modyfikacjach

Supersamochody już dawno nie były tak wysoce zaawansowane. Producenci z każdą kolejną wersją i generacją danego modelu mają więcej pracy, ponieważ muszą po raz kolejny zachwycić klienta. Chociaż nie tylko oni mają monopol na modyfikacje swoich samochodów, robią to również profesjonalni tunerzy.
2,5 sekundy do “setki” i 855 KM, czyli McLaren 765LT po modyfikacjach
materiały prasowe
02.02.2021
Kamil Nowicki - Redaktor prowadzący AutoStuff.pl

Niemiecki tuner Novitec zabrał się za McLarena 765LT. Samochód już standardowo jest podrasowaną, bardziej wyczynową wersją modelu 720S. W serii brytyjski supersamochód generuje 765 KM i 800 Nm momentu obrotowego. Co już wydaje się sporym osiągnięciem, chociaż zapewne znajdą się nieusatysfakcjonowane osoby taką “skromną” mocą. Wtedy powinny udać się do firmy Novitec.

Tuner “wycisnął” ze 4-litrowego podwójnie doładowanego V8 - 855 KM, a maksymalny moment obrotowy “poszybował” do 898 Nm. Modyfikacje należą do pakietu “Performance Stage 2”. Główną z modyfikacji jest jednostkę sterującą Novitec N-Tronic typu plug & play. Dostosowana jest do ECU silnika, który może sterować zapłonem, jak i wtryskiem. Dodatkowo pakiet obejmuje również układ wydechowy Novitec Race, opcjonalnie może być pokryty złotem.

W ten sposób McLaren 765LT stał się jeszcze szybszy. Seryjnie pierwsza setka pojawiała się po 2,8 sekundy, po modyfikacjach samochód rozpędzi się do 100 km/h w 2,5 sekund. To wynik jakim może pochwalić się legendarne już Bugatti Veyron.. 200 km/h w ulepszonym McLarenie pojawi się po 6,5 sekundy, a maksymalnie brytyjski supersamochód pojedzie 330 km/h, co pozostało bez zmian.

Novitec wspólnie z firmą Vossen opracował kute felgi MC3 w rozmiarze 20 i 21 cali, które są dostępne w 72 różnych kolorach z możliwością zamówienia szczotkowanej lub polerowanej powierzchni. Zdecydowano się również na obniżenie zawieszenia o 20 mm. Elementy na zewnątrz obejmują szereg elementów aerodynamicznych, w tym gołe wstawki z włókna węglowego do reflektorów, pokrywę bagażnika czy wlot powietrza na dachu.

Novitec nie pochwalił się, ile będą kosztować modyfikacje, ale tanio nie będzie, biorąc pod uwagę, że seryjny McLaren 765LT to wydatek minimum 1,8 mln złotych.

Polecane wideo

2,5 sekundy do “setki” i 855 KM, czyli McLaren 765LT po modyfikacjach
2,5 sekundy do “setki” i 855 KM, czyli McLaren 765LT po modyfikacjach - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie