Poczuj się jak radziecki dygnitarz. Rządowa limuzyna na sprzedaż

Limuzyny dla ważnych urzędników państwowych są często opancerzonymi wersjami seryjnych samochodów albo powstają na specjalne zamówienie danego rządu. Na rosyjskiej aukcji pojawiło się bardzo rzadkie auto, które może przenieść nas od razu do czasów zimnej wojny.
Poczuj się jak radziecki dygnitarz. Rządowa limuzyna na sprzedaż
fot. auto.ru
26.01.2021

Na rosyjskim portalu z ogłoszeniami motoryzacyjnymi pojawił się prawdziwy unikat, który pamięta czasy ZSRR czy katastrofę czarnobylską. Chodzi o limuzynę Ził 41045, którą wykorzystywali radzieccy urzędnicy z najwyższego szczebla. Oferowany samochód pochodzi z 1984 roku. Według sprzedawcy powstało zaledwie 19 sztuk Ziła 41045. Jeden z nich powstał dla Jurija Andropowa, przywódcy ZSRR. Prawdopodobnie ostatni egzemplarz został wyprodukowany dla prezydenta Ukrainy.

Wystawiony na sprzedaż Ził 41045 przejechał zaledwie 52 tys. kilometrów. Auto dodatkowo poddano renowacji, o czym informuje wystawiający ogłoszenie. Cały proces odbył się w zakładach AMO Zil przy użyciu oryginalnych części - wymieniono m.in. układ hamulcowy, przednie i tylne zawieszenie, wszystkie części gumowe, elementy chromowane oraz instalację elektryczną czy lakier. Wnętrze całe zachowano w oryginale. Według zapewnień sprzedającego elektronika i wentylacja w środku działa sprawnie.

Radziecką limuzynę napędza benzynowy silnik V8 o pojemności 7,7 litra i mocy 315 KM, która jest przenoszona na koła za pomocą 3-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Warto dodać, że oferowany samochód jest przechowywany w pomieszczeniu o temperaturze 20-23 stopnie Celsjusza i wilgotności na poziomie 50-55 proc. Ził 41045 co roku średnio pokonuje 1000 kilometrów. Cena radzieckiej limuzyny jest dość spora. Właściciel wycenił auto na 37 mln rubli, czyli ok. 1,85 mln zł.

Warto wspomnieć o jednej z kalifornijskich firm sprzedających samochody - pojawiła się tam kultowa limuzyna, czyli Mercedes 600 Pullman z 1965 roku. Należał on do Chen Yi, który wstąpił do Partii Komunistycznej, aby w 1949 roku zostać burmistrzem Szanghaju.

Oferowany Mercedes 600 Pullman to ręcznie budowana i przedłużona wersja normalnego Mercedesa W100. Pod maską znajdziemy specjalny zrobiony na potrzeby tego modelu silnik V8 o pojemności 6,3 litra, który generował 250 KM, co jak ja na tamte czasy było dość dużą mocą.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie