Polacy pierwsi zobaczą bolid F1 Kubicy. Prezentacja w Warszawie

Od lat sporty motorowe w Polsce kojarzą się wielu z Robertem Kubicą. Dzięki temu w naszym kraju są organizowane, co jakiś czas eventy, w których uczestniczy Polak. Już pod koniec lutego odbędzie się jedno ważne wydarzenie przegotowane przez Alfa Romeo Racing Orlen.
Polacy pierwsi zobaczą bolid F1 Kubicy. Prezentacja w Warszawie
materiały prasowe
20.01.2021
Kamil Nowicki - Redaktor prowadzący AutoStuff.pl

Kolejny sezon Formuły 1 już niedługo, dlatego wszyscy czekają na nowe bolidy, które wkrótce powinny zaprezentować wszystkie zespoły. W tym roku jedna z prezentacji bolidu F1 odbędzie się w Polsce.

Alfa Romeo Racing Orlen 22 lutego w Warszawie pokaże swój bolid C41. Warto dodać, że w wydarzeniu wezmą udział kierowcy i członkowie zespołu. Jak na razie zespół nie podaje, gdzie i o której godzinie odbędzie się prezentacja, lecz powinna to być dobra wiadomość dla wszystkich polskich fanów Formuły 1 oraz Roberta Kubicy. Na prezentacji nie powino zabraknąć głównych kierowców, czyli Kimi Raikkonena i Antonio Giovinazziego.

Wszystko w dużej mierze dzięki Orlenowi, który jest sponsorem tytularnym wspomnianego zespołu. Polski koncern paliwowo-energetyczny od 2019 roku wspiera Kubicę. Najpierw zainwestował 50 a 60 mln złotych, zapewniając w ten sposób miejsce polskiemu kierowcy w zespole Williamsa. Niestety bolidy tego teamu były najsłabszymi w stawce kończąc sezon 2019 z jednym punktem zdobytym przez Roberta Kubicę.

Mimo wszystko według Orlenu był to świetny interes. Ekwiwalent reklamowy (czyli kwota, jaką należałoby zapłacić za ekspozycję logo) miał mieć wartość 110 mln zł.

W sezonie 2020 i zbliżającym się 2021 Orlen został sponsorem tytularnym Alfa Romeo Racing. Prawdopodobnie koncern wsparł zespół podobną sumą jak w przypadku Williamsa. Niestety w tym wypadku pieniądze nie zagwarantowały miejsca Kubicy w bolidzie. Polski kierowca został kierowcą rozwojowym.

Orlen był zadowolony pod kątem biznesowym również z sezonu z 2020. Według badań Nielsen TV Exposure Analysis, w ciągu pierwszych 10 miesięcy 2020 roku ekwiwalent reklamowy dla Orlenu wyniósł ponad 400 milionów złotych. Oznacza to ponad trzykrotny wzrost względem 2019 roku.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie