4s do setki. Oto chiński konkurent Tesli S

Amerykańska Tesla produkująca samochody elektryczne ostatnimi czasy przeżywa spory wzrost na giełdzie. Kapitalizacja tej marki przewyższa swoją wartością inne koncerny motoryzacyjne, które skutecznie zagrażają Tesli. Chińska marka NIO zaprezentowała samochodów, który ma zdobyć klientów Tesli Model S.
4s do setki. Oto chiński konkurent Tesli S
materiały prasowe
12.01.2021
Kamil Nowicki - Redaktor prowadzący AutoStuff.pl

Chińska marka NIO pokazała swój pierwszy autonomiczny samochód ET7, który ma zostać flagowym sedanem w gamie producenta. Auto, aż kipi od technologicznych rozwiązań, które znacznie ułatwią naszą jazdę. Przede wszystkim jest to system autonomicznej jazdy o nazwie NIO Autonomous Driving. Zapewni w pełni autonomiczną jazdę zarówno po autostradach i po mieście z uwzględnieniem parkowania.

NIO ET7 posiada m.in., aż 33 czujniki, w tym 11 kamer radary, czy specjalne 12 czujników ultradźwiękowych oraz ultradźwiękowy radar LIDAR 5. To wszystko ma zapewnić przyszłemu właścicielowi spokojną i bezpieczną jazdę, o którą zadba system autonomicznego prowadzenia.

Samochód posiada na zewnątrz charakterystyczne dla marki NIO wąskie reflektory LED. Warto dodać, że ET7 jest większy od konkurencyjnej Tesli Model S o ponad 12 cm, mierząc dokładnie 5098 mm. Co więcej, karoserię zrobiono ze stalowo-aluminiowego korpusu, który ma według deklaracji producenta pozwolić na uzyskanie pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych NCAP.

We wnętrzu ET7 podobnie jak w konkurencyjnej Tesli Model S - dominuje pionowy, 12,8-calowy ekran na konsoli centralnej. Kierowca ma swój osobny wyświetlacz, na którym prawdopodobnie będzie wyświetlana prędkość oraz inne ważne informacje.

NIO ET7 ma silniki elektryczne zamontowane na przedniej i tylnej osi. Razem generują 653 KM i 850 Nm, co pozwala osiągnąć “pierwszą setkę” w 3,9 sekundy. Taki wynik jest dobry, lecz topowe odmiany Tesli Model S jak zapowiadany Plaid ma przyspieszać do 100 km/h w czasie poniżej 2 sekund.

Chińska limuzyna ma być dostępna w trzech wariantach akumulatorów – 70, 100 i 150 kWh. W zależności od wybranej wersji auto ma mieć zasięg wynoszący od 500 km do ponad 1000 km.

W przedsprzedaży znalazło się NIO ET7 Premiere Edition z baterią 100 kWh wycenione jest na 302 tys. zł. Auta mają trafić do klientów I kwartale 2022 roku. Jak na razie producent nie podał w jakich krajach EU będzie można kupić samochód.

Polecane wideo

4s do setki. Oto chiński konkurent Tesli S
4s do setki. Oto chiński konkurent Tesli S - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie