Poczta Polska zawarła umowę na dostarczenie ponad 1000 aut dostawczych. Jak informuje państwowa spółka, już ponad 400 sztuk pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony trafiło do regionów Poczty oraz 18 samochodów powyżej 3,5 t dmc, ponieważ zamówienie obejmowało również ponad 40 ciężarówek marki Iveco. Ma to być część nowej strategii spółki, która ma wpłynąć na polepszenie świadczonych usług.
– Nowe samochody w znaczącym stopniu odmłodzą flotę Poczty Polskiej. Pojazdy marek Peugeot oraz Iveco zajmą miejsce wyeksploatowanych aut, których wiek oraz przebieg uniemożliwiały komfortową i efektywną realizację dostaw. Ponadto wymiana floty przyniesie w efekcie w 2022 roku zmniejszenie emisji CO2 o ok. 600 ton rocznie, zaś wymiana kolejnych aut pozwoli w roku 2025 na osiągnięcie tego zmniejszenia na poziomie 2400 ton – tłumaczy Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej S.A.
Trzeba przyznać, że zakupy spółki Skarbu Państwa są dość pokaźne. Poczta Polska w swoim komunikacie kilkakrotnie podkreśla, że nowe auta mają przełożyć się na lepszą efektywność pracy. Niestety nie podaje informacji na temat dokładnej ceny, jaką zapłaci spółka.
Wiemy za to jak będą finansowane nowe samochody. Pierwsza umowa jest z firmą ING Lease, która dostarczy spółce 1024 pojazdy marki Peugeot o DMC do 3,5 tony. Do połowy stycznia we flocie ma być 520 “dostawczaków” francuskiej marki. Całe zamówienie powinno zostać zrealizowane do II kwartału 2021 roku.
Z kolei w przypadku samochodów ciężarowych marki Iveco Poczta Polska podpisała umowę z firmą PKO Leasing S.A. na dostarczenie ponad 40 ciężarówek. W obydwu przypadkach leasing został podpisany na okres 48 miesięcy z opcją wykupu.
Obecnie Poczta Polska użytkuje ponad 5000 samochodów dostawczych różnego typu, w tym 20 to samochody elektryczne.