Te auta Polacy kupują najchętniej. Wyniki za rok 2020

Już wiemy jak wyglądała sprzedaż nowych samochodów w 2020 roku. Na pierwszych miejscach bez większych zmian. Zaskoczeniem są marki, które pomimo pandemii i wielu utrudnień odnotowały całkiem przyzwoite wzrosty względem 2019 roku.
Te auta Polacy kupują najchętniej. Wyniki za rok 2020
unsplash.com
05.01.2021

Rok 2020 wielu z nas najchętniej wymazałaby ze swojej pamięci. Wszystko przez sytuację związaną z covid-19, która pokrzyżowała wiele naszych planów, a także dość negatywnie odbiła się na branży motoryzacyjnej, zaczynając od produkcji  aut kończąc na sportach motorowych jak Formuła 1. W poprzednim sezonie odwołano sporą część wyścigów. Również fabryki samochodów przez wiele tygodni nie funkcjonowały, a obawy o finanse spowodowała spadki sprzedaży samochodów.

Według zestawienia przygotowanego przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR na podium zaczynając od pierwszego miejsca znalazła się Toyota, później Skoda i Volkswagen. To właśnie te marki sprzedały najwięcej aut osobowych w Polsce w 2020 roku.

Toyota uplasowała się z wynikiem 61 330 sprzedanych egzemplarzy i spadkiem zaledwie 2,3 proc. względem 2019 roku. Na polskich ulicach w 2020 roku pojawiło się 56 334 aut Skody. Czeska marka zanotowała prawie 18-procentowy spadek. Volkswagen sprzedał ponad 37 tys. pojazdów i zakończył rok ze spadkiem blisko 30 proc.

Najmniej aut sprzedał w ubiegłym roku Jaguar. Samochody brytyjskiej marki wybrały tylko 655 osoby. Producent zanotował prawie 49 proc. mniejszą sprzedaż w porównaniu do 2019 roku. Pomimo jak mogłoby się wydawać słabego roku więcej aut sprzedało Audi (+ 13,25 proc.), Lexus (+12,57 proc.) czy Tesla (+68 proc.), dzięki pojawieniu się polskiego przedstawicielstwa.

Powodu do narzekań nie mają marki luksusowe, których klienci mają bardziej zasobne portfele oraz prawdopodobnie większe oszczędności. Bentley sprzedał 58 aut, czyli o 5 więcej niż w 2019 roku, zaś Lamborghini zanotowało wzrost o ponad 15 proc. Rolls-Royce stabilnie, sprzedał 12 samochodów, czyli dokładnie tyle samo, co w 2019 roku. Pomimo tego, kryzys mogło odczuć m.in. Ferrari, które zanotowało sprzedaż mniejszą o 4 pojazdy.

Według statystyk nasuwa się wniosek, że najbardziej ucierpiały samochody marek popularnych, na które decyduje się większa część społeczeństwa.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie