Ojcem projektu był Zbysław Szwaj - polski konstruktor i wynalazca, mający na koncie wiele nowatorskich rozwiązań m.in w dziedzinie elektroniki. W 1990 roku z dwoma wspólnikami stworzyli i zaczęli produkcję roadstera który swoim wyglądem przypominał konstrukcje z lat 50tych. Wyprodukowano 7 sztuk samochodu nazwanego Gepard. Następnie do inż. Szwaja dołączył szwedzki entuzjasta motoryzacji Alf Näslund i tak rozpoczęła się w 1995 roku historia firmy Leopard Automobile AB.
Powstała nowa konstrukcja o wyglądzie podobnym do geparda, jednak o wiele nowocześniejsza. Prace trwały wiele lat - budowę fabryki ukończono w Mielcu w 2002 roku, a Leoparda 6 Litre Roadster zaprezentowano 3 lata później na międzynarodowych targach w Paryżu. Auto posiadało nowoczesną ramę przestrzenną - badaną w Przemysłowym Instytucie Motoryzacji i było napędzane pochodzącym z Chevroleta Corvette C6 silnikiem LS2. Widlasta ósemka o pojemności 6 litrów i mocy 405KM rozpędzała auto do setki w 4 sekundy i pozwalała na osiągnięcie maksymalnie 250kmh (ograniczenie elektroniczne). Samochody były budowane ręcznie - z tego względu fabryka była w stanie zbudować 20 sztuk aut rocznie przy zachowaniu należytej jakości.
Niestety klienci nie pchali się drzwiami i oknami, bo problemy przyszły już w 2008 roku, kiedy to kontrolę nad firmą przejęła niemiecka spółka CAR Technology GmbH. Ciągnące się od 2013 roku kłopoty z płynnością finansową zakończyły się niestety ogłoszeniem przez Sąd Rejonowy w Tarnobrzegu upadłości Leopard Automobile. Czy znajdzie się ktoś, kto pociągnie dalej ten projekt? Trzymamy kciuki, wszak Leopard to naprawdę ciekawe auto.