Kryzys? Jaki kryzys? Polscy automaniacy go nie odczuwają

Sytuacja związana z koronawirusem, a tym samym kryzys gospodarczy wydaje się nie istnieć dla Polaków z dużym portfelem. Nie zaciskają pasa, a wręcz przeciwnie kupują samochody segmentu premium niczym nasze służby mundurowe.
Kryzys? Jaki kryzys? Polscy automaniacy go nie odczuwają
materiały prasowe
09.12.2020
Kamil Nowicki - Redaktor prowadzący AutoStuff.pl

Jak się okazuje w listopadzie w naszym kraju zarejestrowano 6758 aut klasy premium. Dane Samaru podają, że jest to co prawda spadek zainteresowania względem października o 7,6 proc, lecz o dziwo, co jest zaskakujące nastąpił wzrost sprzedaży o 6,2 proc. w zeszłym miesiącu w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku.

Wzrost sprzedaży może mieć podłoże ekologiczne, a dokładnie wprowadzenie nowych norm emisji spalin Euro 6d, które zaczną obowiązywać od stycznia przyszłego roku. W praktyce może to oznaczać rabaty i promocje. Obecnie dealerom został mniej niż miesiąc na sprzedaż aut nie spełniających Euro 6d. Po nowym roku w UE takie samochody nie dostaną homologacji, więc będą nadawały się na złom lub na eksport do krajów spoza Wspólnoty.


Najmniej obaw powinni mieć właśnie sprzedawcy aut marek premium. Od 1 stycznia do końca listopada, na polskie drogi wyjechało ich już blisko 66,6 tys. To tylko o 4,5 proc. mniej względem roku poprzednie, czyli nie jest źle. Patrząc na sytuację w kraju i na świecie. Dla przykładu w segmencie aut osobowych i dostawczych do 3,5 tony zanotowano w 2020 roku spadek sprzedaży o blisko 1/4 (24,2 proc).

Prym w kontekście sprzedaży aut premium wiedzie Mercedes. Od początku roku producent ze Stuttgartu dostarczył polskim klientom blisko 18 tys. samochodów. Konkurencyjne BMW zanotowało  rejestracje 15,6 tys. nowych aut, a Audi 13,9 tys. Nieco słabiej wypadło Volvo z wynikiem 10,1 tys. sprzedanych samochodów, na piątym miejscu uplasował się Lexus - 3,8 tys. rejestracji.

W zeszłym roku najlepiej sprzedającą się limuzyną segmentu F. zostało BMW serii 7, drugie miejsce objął Mercedes klasy S, a trzecie miejsce przypadło Porsche Panamera. Z kolei liderem segmentu premium w 2019 roku było Volvo XC60.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie