Ferrari 488 GT Modificata - świetny samochód, ale tylko na tor
/img2.autostuff.pl/a/20/48/ferrari-488-gt-modificata-swietny-samochod-ale-tylko-na-tor_5fc152b0.jpeg)
Ferrari FXX-K czy 599XX to tylko niektóre limitowane modele, którymi można poruszać się po torach wyścigowych, ponieważ nie posiadają homologacji drogowej. Do tego grona dołączyło Ferrari 488 GT Modificata. Samochód jest bardzo zbliżony do aut klasy GT3, które biorą udział w profesjonalnych wyścigach, dlatego włoska nowość czerpie garściami z wyczynowych modeli - 488 GT3 i 488 GTE.
Ferrari 488 GT Modificata będzie wyposażone w silnik 4-litrowe V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 700 KM, jest to więcej niż w autach klasy GT3. Wzmocniono również skrzynię biegów oraz zmieniono przełożenia i dołożono sprzęgło z włókna węglowego, które ma pomóc w lepszej kontroli momentu obrotowego auta. Jak dodaje sam producent, największą zaletą 488 GT Modificata jest brak przepisów ograniczających, które na auta wyścigowe narzuca FIA.
Najważniejszym elementem jest zmodyfikowana aerodynamika, która ma jeszcze lepiej “dociskać”. Poczynione zmiany widać zwłaszcza po wielkim skrzydle i dyfuzorze zamontowanym na tyle auta. Dzięki temu przy 230 km/h Ferrari ma mieć docisk wynoszący jedną tonę.
W Ferrari 488 GT Modificata znalazł się układ hamulcowy Brembo przeniesiony wprost z 488 GTE tak jak i ABS. Standardowym elementem wyposażenia będzie telemetria V-Box. Całe nadwozie 488 GT Modificata zostało wykonane z włókna węglowego, z wyjątkiem aluminiowego dachu i słupków.
Jak w przypadku wcześniejszych modeli wyczynowych Ferrari, tak 488 GT Modificata będzie mocno limitowanym samochodem. Na początku możliwość jego zakupu będą mieli członkowie klubu Competizioni GT, który daje dostęp do zamkniętych imprez Ferrari, gdzie uczestniczą fabryczne modele Ferrari bez homologacji drogowej.