Samochody Tesli nie cieszą się dobrą jakością
/img2.autostuff.pl/a/20/48/samochody-tesli-nie-ciesza-sie-dobra-jakoscia_5fbc0bcd.jpeg)
Nad Teslą pojawiły się ciemne chmury. Już od dłuższego czasu wielu użytkowników elektrycznych samochodów z Kalifornii narzeka na jakość i działanie swoich pojazdów. Jak się okazuje Amerykańska organizacja Consumer Reports zajmująca się ochroną konsumentów określiła Teslę Model Y jako produkt niezalecany – czytamy w “Rzeczpospolitej”.
Na taką ocenę złożyły się własne testy organizacji oraz opinie innych użytkowników Tesli. Głównie chodziło o dużą awaryjność modelu Y i jego bardzo słabą jakość wykonania czy wadliwe elementy karoserii oraz źle położony lakier. Takie zaniedbania spowodowały, że Tesla w rankingu niezawodności Consumer Reports spadła na 25. miejsce.
Również autoryzowany serwis Tesli nie napawa optymizmem. YouTuber z kanału Engineering Explained zamówił Model 3 z dodatkowym karbonowym spoilerem, który został zamontowany po dostarczeniu auta przez serwis mobilny. Niestety po jakimś czasie karbonowy element zaczął się odczepiać. Druga interwencja mobilnego serwisu nic nie pomogła. Z kolei zwykła wymiana kół w autoryzowanym serwisie Tesli zajęła aż 6,5 godziny. Skutkiem tak długiego czasu naprawy miał być brak wystarczających części do Modelu 3.
Koniec dobrej passy Tesli w Europie. W tym roku amerykański producent poczuł, że nie tylko on produkuje auta elektryczne. W Norwegii, w której jest duży rynek zbytu dla aut bezemisyjnych - Tesla sprzedała 3271 egzemplarzy Modelu 3, zaś nowy VW ID.3 sprzedał się w liczbie 4465 sztuk, z kolei rekordzistą tamtego rynku zostało Audi e-tron, które odnotowało imponującą sprzedaż 8203 sztuk.
Według Elona Muska ID. 3 jest wolne, a Model 3 zapewnia znacznie lepsze osiągi. Jak widać, już nie tylko Tesla rozdaje karty w zelektryfikowanym świecie.