44 lata temu zaprezentowano Range Rovera
/img2.autostuff.pl/a/14/25/44-lata-temu-zaprezentowano-range-rovera_539edf9f.jpeg)
Range Rover uważany za pioniera w świecie SUVów, powstał jako auto użytkowe. Miał być bardziej cywilizowaną wersją Land Roverów. Był jednak dość spartańsko wyposażony, a wykończenie wnętrza tworzyw sztucznych miało umożliwić jego szybkie mycie. Popularność auta i głosy klienteli zdecydowały o wprowadzeniu szeregu wyposażenia dodatkowego. Z czasem do wozu zaczęto dodawać wspomaganie kierownicy, tapicerki tekstylne, skórzane, drewniane wykończenie deski czy klimatyzację. Wóz stał się modnym gadżetem, którego właściciel wcale nie musiał korzystać z jego terenowych właściwości.
Pudełkowate nadwozie skrywało benzynową widlasta ósemkę oraz solidną ramę z zawieszeniami na sprężynach śrubowych, co było w terenowych Roverach nowością. Silnik początkowo miał 3,5 litra pojemności i 135 KM. Pod koniec produkcji urósł do 4,2 litra i generował 200KM. Potem do oferty dołączono kilka diesli, łącznie z trzylitrowym z turbodoładowaniem. Range'a również składano w systemie CKD w Australii.
Pierwsza generacja była produkowana przez 26 lat, zanim definitywnie ustąpiła następcy. Kolejne wersje były coraz bardziej przyjazne użytkownikowi, jednak nadal zachowywały swoje walory terenowe. Obecną, czwartą już generacją Range Rover'a już jednak żal zjechać z drogi i wjechać w krzaki. Range to jedna z ikon Wielkiej Brytanii: na początku lat 70 w Luwrze wystawiono RR jako przykład wzornictwa przemysłowego, Range'em jeździł również Jan Paweł Drugi podczas swojej pielgrzymki na Wyspy, a wozy z silnikami wysokoprężnymi pobiły kilka rekordów prędkości w klasie.
Sto lat Mr Range!