Na to auto czekało wielu fanów kompaktowych hot hatchy. Poprzednie generacje Renault Megane R.S. słynęły ze świetnego prowadzenia, mocnych silników i generowania dużej radości z jazdy. Czy z nowym wcieleniem sportowego hatchbacka z Francji będzie podobnie?
Nowe Renault Megane RS wyposażono w silnik pochodzący z Alpine 110 - inżynierowie nieco zmodyfikowali głowicę oraz turbosprężarkę. Turbodoładowany motor benzynowy o pojemności 1.8 litra generuje 280 KM, co w obecnych czasach nie robi większego wrażenia – rywale dysponują podobną, a nawet większą mocą. Jednostkę napędową połączono z 6-biegową skrzynią manualną (za to plus), aczkolwiek klienci mogą zdecydować się na opcjonalną dwusprzęgłową przekładnię automatyczną EDC. Bardziej hardcorowa wersja Cup otrzymała również tzw. szperę. Niestety przyspieszenie i prędkość maksymalna nie są znane, ale wiadomo, że sprint do "setki" trwa mniej niż 6 sekund.
Nowe Renault Megane R.S. jako jedyne w swojej klasie zostało wyposażone w układ czterech skrętnych kół. System 4Control ma za zadanie poprawić stabilność auta podczas szybkiej jazdy, a także poprawić zwrotność pojazdu przy niższych prędkościach. Warto również wspomnieć o wersji Trophy, która pojawi się za jakiś czas, dysponującą mocą na poziomie 300 KM i niższą wagą. Renault tym modelem będzie chciało pobić ustanowić najlepszy czas przejazdu dla aut przednionapędowych na torze Nurburgring.
Sprzedaż nowego Renault Megane R.S. ruszy w grudniu bieżącego roku.