Nissan oferuje klientom wybierającym Micrę stosunkowo szeroki zakres personalizacji auta. Co ciekawe, dealerzy marki odnotowują większy niż się spodziewano popyt na tę usługę - decyduje się na nią mniej więcej co czwarty nabywca japońskiego mieszczucha. Trudno się temu dziwić, bowiem Nissan Micra może występować w 100 konfiguracjach - modyfikować można elementy zewnętrzne i w kabinie pasażerskiej. Z badań przeprowadzonych wśród pierwszych nabywców modelu Micra wynika, że 60% z nich skusiła stylistyka samochodu i był to główny powód decyzji o zakupie tego auta.
Zobacz też: Nissan Micra z centralnie umieszczonym silnikiem V6
Najpopularniejszym kolorem personalizacji nadwozia jest pomarańczowy Energy. Kolejne miejsca zajmują czarny Enigma, srebrny Vibrant Chrome oraz niebieski Power. Personalizacja nadwozia jest wybierana najczęściej przez klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Wśród Europejczyków wnętrze samochodu najczęściej personalizują Włosi, a ulubione kolory to kolejno: pomarańczowy Energy, niebieski Power i czerwony Invigorating.
Wiadomo także, która kombinacja kolorów jest najpopularniejsza w Europie. Według dealerów klienci najchętniej łączą ciemnoszary lakier z personalizacją nadwozia i wnętrza w kolorze pomarańczowym Energy. Średnio klienci przeznaczają na personalizację równowartość 400 euro.