Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie zaprezentowało dzisiaj 20 nowych autobusów elektrycznych, które dostarczyła firma Solaris. Zakupione bezemisyjne pojazdy to 17 sztuk Urbino w wersji 12-metrowej oraz trzy autobusy przegubowe nowej generacji. Jeden z nich jest jednocześnie pojazdem numer 15000 wyprodukowanym przez polskiego producenta
z Bolechowa.
Wszystkie zamówione przez MPK S.A. elektryczne Solarisy są niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, automat biletowy (w którym za bilet będzie można zapłacić zarówno monetami, jak i kartą płatniczą), monitoring oraz nowoczesny system dynamicznej informacji pasażerskiej. Baterie autobusów mogą być ładowane na dwa sposoby: przez zamontowany na dachu pantograf lub przez złącze typu plug-in podczas przebywania na terenie zajezdni.
Nowe Solaris Urbino 12 electric dla krakowskiego MPK są wyposażone w centralny silnik trakcyjny o mocy 218 KM i baterie o pojemności 160 kWh. Z kolei przegubowe Urbino 18 electric napędzane są silnikiem trakcyjnym o mocy 326 KM, a energia elektryczna do jego napędzania gromadzona jest w bateriach o pojemności 200 kWh.
Warto wspomnieć, że Kraków był pierwszym polskim miastem, w którym została uruchomiona linia obsługiwana tylko przez autobusy elektryczne. Dokładnie 29 kwietnia 2014 roku na linii nr 154 z Dworca Głównego Zachód do Prądnika Białego pasażerowie mogli po raz pierwszy udać się w podróż miejskim autobusem elektrycznym. Dzięki najnowszej dostawie 20 autobusów elektrycznych, bezemisyjne Solarisy będą kursować już nie tylko na linii nr 154, ale także na liniach nr 304, 124 oraz 169.