Dlaczego testowe samochody autonomiczne to hybrydy?

Dlaczego testowe samochody autonomiczne to hybrydy?
Fot. Lexus
19.04.2017
Źródło/Foto: Mat. prasowe

Do tej pory jakoś nie zwracaliśmy na to uwagi, ale dziennikarze motoryzacyjnego portalu TorqueNews.com zauważyli ciekawy fakt: wszystkie samochody, używane jako platformy testowe dla systemów automatycznego prowadzenia pojazdów, to auta hybrydowe lub elektryczne. Dlaczego to właśnie ten typ pojazdów jest używany do badań? Okazuje się, że powód jest przede wszystkim praktyczny.

 

Po drogach amerykańskiego Cambridge w stanie Massachusetts porusza się obudowany kamerami i czujnikami biały Lexus LS 600hL - auto należące do Toyota Research Institute, placówki zajmującej się przede wszystkim badaniami nad sztuczną inteligencją i robotyką. Hybrydowych aut używa również Google – początkowo były to Toyoty Prius, później do floty dołączyły hybrydowe SUV-y Lexus RX. Dziś Google używa ponad 20 Lexusów RX 450h. Jaki związek ma automatyczne prowadzenie pojazdów z napędem hybrydowym?

 

Sprawdź też: Toyota Prius Plug-in Hybrid otrzymała tytuł World Green Car of the Year 2017

 

Okazuje się, że samochody z napędem konwencjonalnym nie są w stanie zapewnić wystarczającej ilości prądu, koniecznego do zasilania rozbudowanego systemu czujników i komputerów, zaś hybrydy i auta elektryczne mają go pod dostatkiem. Autonomiczne samochody testowe, z których korzysta Toyota czy Google, to standardowe hybrydy, które nie wymagają ładowania z gniazdka. To pokazuje, że układ odzyskiwania energii z hamowania jest wydajniejszy, niż się potocznie wydaje. Oto cała tajemnica stosowania samochodów hybrydowych podczas badań nad autonomiczną jazdą.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie