Toyota ożywia wspomnienia z dzieciństwa i prezentuje koncept, w którym spotykają się dwie legendarne marki – zabawki Tonka i niezniszczalna Toyota Hilux. Pełnowymiarowa zabawka dla dorosłych, Hilux Tonka Concept, to imponujący rock-crawler, w którym spotykają się dzielność terenowa i trwałość, które wpisane są w DNA zarówno Toyoty, jak i samochodów Tonka. Terenowy pick-up Toyoty jest od lat niezwykle popularny w Australii, a w ubiegłym roku znalazł się na pierwszym miejscu listy bestsellerów na tym rynku.
Hilux Tonka został wymyślony, zaprojektowany, zbudowany i przetestowany przez inżynierów i projektantów Toyota Australia. Szef zespołu, Nicolas Hogios, jest przekonany, że ekscytujący design i ekstremalne możliwości terenowe tego pojazdu uruchomią wyobraźnię dorosłych.
„Wzięliśmy samochód Tonka prosto z piaskownicy i wzorując się na nim przerobiliśmy Hiluxa od dachu po opony i od grilla po pakę” – powiedział Nicolas Hogios. – „Podobnie jak terenówki sławnego producenta zabawek, Hilux Tonka Concept ma jeszcze większe możliwości terenowe niż i tak bardzo dzielny seryjny Hilux”.
Sprawdź też: Zwycięstwa Toyoty w "Wyścigu do Chmur"
Pod czarno-żółtą okleiną kryje się Hilux Double Cab w topowej wersji SR5, z 4-cylindrowym turbodieslem 2.8 litra, który w wersji fabrycznej ma 174 KM i maksymalny moment obrotowy 420 Nm. Auto otrzymało większy o 150 mm prześwit, terenowe zawieszenie i 35-calowe opony, off-roadowe światła LED, a nawet warstwę z włókna węglowego na masce i tylnej klapie. Miskę olejową i inne ważne części chroni osłona podwozia z 6-milimetrowej blachy z lekkich stopów, a nadwozie zabezpiecza boczne orurowanie. Australijczycy będą mieli wiele okazji, żeby zobaczyć z bliska Hiluxa Tonka podczas serii wystaw i pokazów terenowych w całym kraju.
Hilux Tonka Concept to urodzinowy prezent dla obu firm – Toyota obchodzi w tym roku swoje 80-lecie, zaś Tonka 70. rocznicę założenia. Hilux ukończy równe 50 lat w przyszłym roku – przez 5 dekad terenowy pick-up ugruntował swoją pozycję niezniszczalnego auta, które wszędzie dojedzie i wszystko wytrzyma.
Do lutego 2017 roku Australijczycy kupili ponad 920 tys. egzemplarzy, a globalna sprzedaż modelu przekroczyła 16 milionów. W zeszłym roku Hilux zapisał się w historii australijskiej motoryzacji jako pierwszy samochód inny niż osobowy, który znalazł się na szczycie listy najlepiej sprzedających się samochodów na Antypodach.