W lutym 2017 roku łączna liczba samochodów hybrydowych Toyoty sprzedanych w kraju przekroczyła 20 000 egzemplarzy. Polscy klienci ostatnie 10 000 egzemplarzy kupili w 12 miesięcy. Przyczyniło się do tego wejście na rynek w 2016 roku trzech ważnych modeli hybrydowych – Priusa 4. generacji, SUV-a RAV4 Hybrid i zupełnie nowego crossovera C-HR Hybrid.
Obecnie oferta Toyoty obejmuje 7 modeli z napędem benzynowo-elektrycznym, należących do 6 segmentów. W ciągu ostatnich 5 lat roczna sprzedaż wzrosła aż 40-krotnie i wyniosła w 2016 roku 8364 aut, o 119 procent więcej niż rok wcześniej.
Sprawdź też: Toyota sprzedała już ponad 10 milionów hybryd na świecie
Toyotę Auris Hybrid – najpopularniejszą hybrydę w Polsce – wybrało łącznie 9 839 klientów. Drugim najczęściej kupowanym modelem hybrydowym jest Yaris Hybrid, którego łączna sprzedaż wyniosła 4628 aut. W 2017 roku rekordy popularności bije Toyota C-HR Hybrid – tylko w ciągu 2 miesięcy 2017 roku z salonów wyjechało 1036 crossoverów z tym napędem. Toyota RAV4 Hybrid jest dostępna od 10 miesięcy i w tym czasie znalazła 2809 nabywców.
W 2017 roku mija 20 lat od debiutu Toyoty Prius – pierwszego masowego modelu hybrydowego na rynku. Od tego czasu kierowcy na całym świecie kupili 10 milionów hybryd Toyoty i Lexusa. W porównaniu z samochodami o napędzie konwencjonalnym udało się dzięki temu ograniczyć emisję CO2 o ponad 77 mln ton, a zużycie benzyny o 29 miliardów litrów. Toyota oferuje łącznie 33 modele hybrydowe w 90 krajach.