Porsche długo podgrzewało atmosferę wokół modelu Panamera Sport Turismo, ale w końcu dowiedzieliśmy się czegoś o nowym aucie niemieckiej marki.
Wersja Sport Turismo od zwykłej Panamery różni się przede wszystkim wyglądem tylnej partii nadwozia. Dach poprowadzono o 5 milimetrów wyżej, a jego linia załamuje się nieco dalej. Dzięki temu rozwiązaniu pasażerowie drugiego rzędu mają więcej miejsca nad głową, a bagażnik powiększył się o dodatkowe 20 litrów (do 520 l). Co ciekawe, Porsche Panamera Sport Turismo także jest wyposażone w aktywny tylny spojler, który może być nachylony pod trzema różnymi kątami, zależnie od sytuacji na drodze i wybranych ustawień samochodu.
Sprawdź też: Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid – najmocniejszy model w gamie Porsche
Bardzo poważną zmianą w kabinie pasażerskiej jest układ siedzeń. Zwykłe Porsche Panamera ma dwa fotele z przodu i dwa fotele z tyłu, natomiast w wersji Sport Turismo w drugim rzędzie może zasiąść trójka pasażerów. Na życzenie Porsche Panamera Sport Turismo oferowane jest w konfiguracji czteromiejscowej, z dwoma elektrycznie sterowanymi, osobnymi tylnymi fotelami.
Porsche Panamera Sport Turismo będzie dostępne w wersjach 4, 4S, 4S Diesel, 4 E-Hybrid oraz Turbo. Z czasem prawdopodobnie pojawi się również wariant Turbo S E-Hybrid o mocy 680 koni mechanicznych.
Można już składać zamówienia na niemieckie superkombi, pomimo premiery rynkowej zaplanowanej na 7 października bieżącego roku. Ceny w Niemczech startują od 448 330 zł za 330-konny model Panamera 4 Sport Turismo.