Ford Fiesta ST dotychczas był uznawany za najlepiej prowadzącego się hot hatcha klasy B, dlatego najnowsza generacja modelu musi dorównać poprzednikowi. Poprzeczka została zawieszona bardzo wysoko, więc będzie to trudne zadanie.
Sprawdź też: Ford Mustang po faceliftingu
Nowy Ford Fiesta ST będzie oferowany w wersjach 3- i 5-drzwiowych, jednak to właśnie 3-drzwiowa konfiguracja prezentuje się bardziej sportowo. Pod maską auta ukryto trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.5 litra, generujący 200 KM i 290 Nm. Motor połączono z manualną 6-stopniową skrzynią biegów, a napęd jest przekazywany na przednią oś. Najnowsza generacja Fiesty ST na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje 6,7 sekundy, co jest wynikiem o 0,2 s lepszym w porównaniu do poprzedniego wcielenia hot hatcha.
Nowy Ford Fiesta ST zadebiutuje na zbliżającym się salonie samochodowym w Genewie.