W styczniu 2017 roku łączna liczba samochodów hybrydowych sprzedanych przez Toyotę przekroczyła 10 milionów - ostatni milion udało się sprzedać w ciągu 9 miesięcy.
Toyota szacuje, że do 31 stycznia 2017 roku wyprodukowane przez nią hybrydy pozwoliły zapobiec emisji 77 milionów ton CO2. O tyle więcej dwutlenku węgla trafiłoby do atmosfery, gdyby zamiast hybryd kupiono samochody benzynowe o podobnej wielkości i osiągach. Jednocześnie sprzedaż hybryd pozwoliła zaoszczędzić 29 miliardów litrów benzyny.
Toyota jest największym producentem samochodów hybrydowych na świecie. Japoński koncern jako pierwszy wprowadził auta hybrydowe do seryjnej produkcji. W sierpniu 1997 roku zadebiutował minibus Coaster Hybrid EV, a już w grudniu 1997 roku do salonów trafił Prius – pierwszy na świecie masowo produkowany samochód hybrydowy. Od tamtej pory hybrydy Toyoty cieszą się stale rosnącą popularnością wśród klientów.
Sprawdź też: Najpopularniejsze modele hybrydowe w Polsce
W 1997 roku Prius był pierwszą realną odpowiedzią przemysłu motoryzacyjnego na rosnący problem nadmiernej emisji gazów cieplarnianych. Toyocie udało się opracować wystarczająco wydajny i trwały akumulator oraz napęd wykorzystujący silnik elektryczny, który zapewniał niższe zużycie paliwa przy braku konieczności ładowania samochodu z zewnętrznej sieci. Zespół projektantów Priusa pracował w przekonaniu, że rozwój samochodów hybrydowych jest kluczowy dla przyszłości motoryzacji. Takie nastawienie zaowocowało pierwszym na świecie hybrydowym samochodem osobowym, który można było wdrożyć do masowej produkcji.
„Kiedy wprowadziliśmy do salonów Priusa, nikt nie wiedział, co to są hybrydy. Kierowcy Priusa byli nazywani geekami. Dzięki pierwszym klientom, którzy dali Priusowi szansę, obecnie hybrydy to popularne samochody, które weszły do głównego nurtu motoryzacji” – powiedział Takeshi Uchiyamada, prezes Toyoty i twórca pierwszego Priusa. – „Jesteśmy wdzięczni wszystkim naszym klientom, którzy pomogli nam osiągnąć spektakularny wynik 10 milionów hybryd. Będziemy nadal realizować nasz plan, którego celem jest rozwiązywanie globalnych problemów związanych z ochroną klimatu i środowiska”.
20 lat po debiucie pierwszego Priusa, japoński producent ma w swojej ofercie 33 modele hybrydowe dostępne w 90 krajach.