Nokian stawia na opony z włóknami aramidowymi

Nokian stawia na opony z włóknami aramidowymi
Fot. Nokian Tyres
01.02.2017
Źródło/Foto: Mat. prasowe

Uszkodzenie ściany bocznej zwykle kończy się koniecznością kupna i montażu nowej opony. Technologia aramidowej ściany bocznej opracowana przez Nokian Tyres zapewnia niespotykany dotąd poziom wytrzymałości i ochrony podczas jazdy w wymagających warunkach drogowych.

Wytrzymałe syntetyczne włókno aramidowe wchodzi w skład mieszanki, z której produkowana jest opona, i wzmacnia jej ściany boczne. Dzięki włóknom aramidowym opona jest bardziej odporna na uderzenia i przecięcia, czyli uszkodzenia, które mogłyby z łatwością ją zniszczyć i tym samym zakłócić podróż.

Nokian Tyres rozszerza zastosowanie swojej technologii Aramidowej Ściany Bocznej w oponach do SUV-ów, zaprojektowanych z myślą o jeździe w zmiennych i wymagających warunkach pogodowych panujących zimą. Na początku 2017 roku ta unikalna technologia, która zapewnia oponom dodatkową ochronę i jeszcze większą trwałość, zostanie zastosowana w szerszej gamie produktów. Z czasem włókna aramidowe znajdą się także w oponach zimowych Nokian Hakkapeliitta LT oraz oponach letnich Nokian Rotiiva.

„Otrzymaliśmy wiele pozytywnych opinii od kierowców SUV-ów, którzy podkreślali praktyczny wymiar tego rozwiązania. Włókna aramidowe, które zwiększają wytrzymałość opon, zapewniają naszym klientom jeszcze więcej kilometrów beztroskiej jazdy. Przypadkowe uszkodzenia opon mogą wiązać się z wysokimi kosztami, niemniej jednak technologia aramidowej ściany bocznej, która chroni oponę przed bocznymi uderzeniami, może skutecznie zapobiegać wielu usterkom” – powiedział Petri Niemi, dyrektor ds. zarządzania produktem w Nokian Tyres.

 

Fot. Nokian Tyres


„Nieustannie rozwijamy nasze produkty. Pracujemy także nad udoskonalaniem parametrów istniejących już produktów, tworząc tym samym wartość dodaną dla naszych klientów i dystrybutorów” – dodał Niemi.

Konstrukcja aramidowej ściany bocznej jest wyjątkowo odporna na zużycie i przecięcia. Została zastosowana po raz pierwszy w oponie z kolcami Nokian Hakkapeliitta 8 SUV, która zwyciężała w licznych testach opon. To nadzwyczaj wytrzymałe włókno, które stanowi element konstrukcji ściany bocznej, jest wykorzystywane również w przemyśle lotniczym i obronnym.

 

 

Na ścianie bocznej każdej opony z technologią aramidową widnieje logo Aramid. Poniżej znajduje się rozszerzona gama produktów wykorzystujących tę technologię.


Produkty, w których technologia aramidowej ściany bocznej zostanie wprowadzona 1 stycznia 2017 roku:

Nokian Hakkapeliitta LT2
Nokian Rockproof
Nokian Rotiiva AT Plus & Nokian Rotiiva AT
Nokian Rotiiva HT

Produkty, w których już wykorzystano technologię aramidowej ściany bocznej:

Nokian WR SUV 3
Nokian Line SUV
Nokian zLine SUV

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie