Mniej się zmęczysz manewrując (Fordem)
/img2.autostuff.pl/a/14/22/mniej-sie-zmeczysz-manewrujac-fordem_5389cb52.jpeg)
Układy wspomagania kierownicy są zwykle zafiksowane - działają z pełną siłą przy niewielkich prędkościach, a gdy się rozpędzimy po prostu się wyłączają. Ford ma inny pomysł - wspomaganie adaptatywne. Elektronika Forda wykrywa liczbę obrotów wieńca, stopień jego skręcenia i tempo, w jakim ruchy kierownicą wykonuje kierowca. W zależności od potrzeb siła wspomagania jest regulowana i zależy od prędkości auta oraz warunków, w których akurat się znajdujemy. Dzięki temu mamy i przyjemność z jazdy, i pewność że zbyt mocny ruch nie pośle nas w kosmos, przepraszam - do rowu. Od przyszłego roku adaptatywne wspomaganie - zbudowane przy współpracy z firmą Takata - znajdzie się w wybranych, seryjnych modelach Forda.