Skoda osiągnęła kolejny kamień milowy produkcji. Jubileuszowy egzemplarz – model Fabia w kolorze biel Moon – zjechał z taśmy produkcyjnej w centralnych zakładach marki w Mladej Boleslavi. Samochód trafi do klienta z Republiki Czeskiej. Historyczne osiągnięcie produkcji zbiega się w czasie z fazą wyjątkowo intensywnego rozwoju marki. Skoda ustanowi w 2016 roku swój nowy rekord sprzedaży. Od roku 1991 wielkość produkcji zwiększyła się sześciokrotnie.
„W roku 2016 Skoda ponownie jest na kursie ku pobiciu dotychczasowych rekordów sprzedaży i dostaw. W dwudziestym piątym roku partnerstwa Skody z Volkswagenem to kolejny dowód możliwości i siły tej marki” – mówi prezes zarządu Skody, Berhnard Maier. „W nadchodzących latach będziemy korzystać z tego dorobku i jeszcze dalej się rozwijać. Fundamentem tego planu jest Strategia 2025, która przygotowuje Skodę do zrównoważonego rozwoju wobec procesów zmian zachodzących w społeczeństwie i przemyśle motoryzacyjnym.”
Sprawdź też: Skoda Octavia RS po faceliftingu
„Mamy dziewiętnaście milionów powodów, by być dumnym. Osiągnięcie to jest niezbitym dowodem jakości pracy naszych fabryk w Czechach, jak i pozostałych częściach świata, oraz kompetencji naszego zespołu” – mówi Michael Oeljeklaus, członek zarządu Skody ds. produkcji i logistyki.
Skoda jest jedną z najdłużej istniejących marek samochodowych na świecie. Firma zaczęła wytwarzać samochody w 1905 roku. Wtedy to ojcowie założyciele Laurin i Klement zbudowali w Mladej Boleslavi swój pierwszy automobil – Voiturette A. Od tego czasu firma ta wyprodukowała w swoich placówkach na całym świecie już łącznie dziewiętnaście milionów samochodów.
Najbardziej dynamiczny rozwój Skody przypada na trwający od 1991 roku po dziś dzień okres połączenia sił z grupą Volkswagen. Pod skrzydłami niemieckiego koncernu czeska marka przebojem wdarła się na rynki wielu krajów świata, szybko awansując do globalnej czołówki. Obecnie w swoim portfolio posiada siedem serii modelowych i ponad 40 wersji modelowych.
Sprawdź też: Sportowa elegancja: Skoda kręci z Mr. Vintage
Przy zarządzaniu strategią rozwoju Skoda opiera się o wydajną międzynarodową infrastrukturę produkcyjną. Samochody Skody są obecnie produkowane w czternastu lokalizacjach w siedmiu krajach. W ostatnich latach marka kontynuuje rozwój swoich możliwości produkcyjnych. Tylko w Czechach od 1991 roku zainwestowała już ponad 350 miliardów koron czeskich w procesy produkcyjne i fabryki.
W nadchodzących latach Skoda pozostanie na kursie wzrostu. Siłą napędową tej wznoszącej fali jest największa kampania modelowa w historii marki. Od 2011 roku gama samochodów jest intensywnie modernizowana i otwierana na nowe, kluczowe segmenty. Najnowszym osiągnięciem jest debiutująca Skoda Kodiaq. Na drogach pierwszy SUV Skody tej wielkości pojawi się już w lutym przyszłego roku.
Systematyczne rozwijanie gamy modelowej jest kluczowym elementem Strategii 2025, której celem jest przygotowanie Skody do burzliwych, rewolucyjnych przemian, następujących w najbliższych latach w społeczeństwie i przemyśle motoryzacyjnym. W ich obliczu czeska marka będzie w najbliższych latach intensyfikować swój rozwój w zakresie cyfryzacji, silników elektrycznych i globalizacji działań.