Renault Polska właśnie ogłosiło utworzenie pucharowej serii w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. Nosi ona nazwę Dacia Duster Cup 2017.
Na konferencji prasowej dowiedzieliśmy się kilku szczegółów na temat nowego projektu. Organizatorami Dacia Duster Cup 2017 są Renault Polska oraz Polski Związek Motorowy, zaś ambasadorem został nie kto inny, a jeden z najsłynniejszych polskich kierowców rajdowych - Krzysztof Hołowczyc. Co więcej, sportowiec aktywnie pracował, pracuje i będzie pracować nad rozwojem Dacii Duster Cup. O kwestie techniczne związane z budową rajdowych Dacii Duster dbają firmy Ovelimit oraz Hołowczyc Racing.
Samochód wyposażony został w pakiet startowy, na który składają się m.in. homologowana klatka bezpieczeństwa, kubełkowe fotele, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, sportowa kierownica i system gaśniczy. Z wnętrza usunięto wszelkie zbędne wyposażenie i wygłuszenia w celu obniżenia wagi auta. Cała karoseria została wzmocniona, aby zniosła pokonywanie trudnych rajdowych tras. Podwozie zostało zabezpieczone płytami aluminiowymi przed możliwymi uszkodzeniami podczas jazdy w terenie. Zastosowano większe koła z terenowymi oponami, gumowe chlapacze i sportowy układ sterowania załączenia tylnego napędu. Zawieszenie zostało zmodyfikowane, zamontowano wzmocnione wahacze oraz sportowe, dedykowane amortyzatory Reiger. W tylnej części auta wygospodarowano miejsce na 2 koła zapasowe. Silnik wyposażony został w nowy program sterowania wtryskiem i wydajniejszy filtr powietrza wraz z całym układem dolotowym.
Dacia Duster Cup to niepowtarzalna możliwość doskonalenia swoich umiejętności, to również początek wielkiej przygody w rajdach terenowych. "Zachęcam naprawdę wszystkich, bo Dacia Duster Cup to okazja, jakiej dotąd nie było w rajdach terenowych. Zawodnicy poza profesjonalnie przygotowanym samochodem będą mieli zapewnioną specjalną strefę serwisową, magazyn części zamiennych i doradztwo techniczne. Pakiet, dzięki któremu będą mogli koncentrować się na rywalizacji" – powiedział Krzysztof Hołowczyc.
Jeden z najbardziej doświadczonych polskich kierowców rajdowych będzie towarzyszył zawodnikom przez cały sezon. Poza bieżącym doradztwem i wsparciem poprowadzi także specjalne szkolenie w terenie przed rozpoczęciem cyklu. "Mam nadzieję, że moje praktyczne porady przydadzą się na trasach rajdów" – dodał "Hołek".
Kierowcy nie muszą posiadać licencji. Warunkiem udziału jest podpisanie umowy z organizatorem i posiadanie samochodu Dacia Duster 4x4 w wersji określonej w regulaminie.
Dacia Duster w wersji gotowej do startu kosztuje 99 000 zł netto. Zawodnicy zainteresowani udziałem w Dacia Duster Cup już teraz mogą zgłaszać się za pośrednictwem strony internetowej daciadustercup.pl. Na stronie znajdują się niezbędne informacje, w tym warunki udziału i zakupu samochodu. Rejestracja zawodników potrwa do początku kwietnia 2017 roku.
Dane techniczne rajdowych Dacii Duster Cup:
RAJDOWA |
ORYGINALNA |
|
SILNIK |
1461 cm3 |
1461 cm3 |
Moc |
130 KM przy 4200 obr./min |
109 KM przy 4000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy |
287 Nm przy 1903 obr./min |
240 Nm przy 1750 obr./min |
Prędkość maksymalna |
170 km/h |
168 km/h |
Przyspieszenie |
11 s |
12,9 s |
Emisja CO2 |
137 g/km |
126 g/km |
Średnie spalanie mieszane |
12-20 l/100 km |
4,8 l/100 km |
|
|
|
ZAWIESZENIE |
|
|
Przód |
amortyzator Reiger dedykowany |
MacPherson |
Tył |
amortyzator Reiger dedykowany |
wielowahacz |
Opony |
BF Goodridge 215/70R16 |
rozmiar 215/65R16 |
Obręcze |
Braid |
fabryczne |
Amortyzatory |
Reiger dedykowane |
fabryczne |
|
|
|
WYMIARY |
|
|
Długość (mm) |
4315 |
4315 |
Szerokość (mm) |
2000 |
2000 |
Wysokość (mm) |
1625 |
1625 |
Rozstaw kół przód (mm) |
1620 |
1590 |
Rozstaw kół tył (mm) |
1580 |
1560 |
|
|
|
Waga (kg) |
1428 |
1340 |
Prześwit (mm) |
280 mm |
210 mm |